Ice Cream

 
Måndag igen! Simning stod på schemat imorse och nu har jag kommit till den här fasen att allt börjar bli en vana igen, ni vet när det nya och spännande har lagt sig. Vilket känns tråkigt förstås. Vill inte ha samma tråkiga liv som i Umeå där man har sina vanor, trygghet osv. Det hjälper dock att veta att jag har så mycket att se fram emot, Jonathan kommer om en månad och hälsar på mig i två veckor och i januari kommer Sofie hit. Jag tror det är bra att ha bestämda händelser så där efter vägen, tiden går fortare då också:). Sen även om man lessnar lite på jobbet ibland har jag absolut ingen rätt att klaga på mitt jobb, det är toppen. Börjar nästan skratta när jag tänker tillbaka på mitt förra jobb som telefonförsäljare i lilla Umeå. Herregud vilken skillnad nu.
 
- Jag har faktiskt en skaplig lön (1400 i veckan, och då har jag gratis boende, vatten, el, mat)
- Jag får ta hand om två fantastiska tjejer, se dem utvecklas under den mest spännande tiden
- Jag har egentligen aldrig tråkigt på mitt jobb då vi i stort sett gör saker jag också tycker om, hehe (A) Är väl inte alla jobb man får fika på cafe, och gå på zoo men ändå få betalt, huh? ;)
- Jag har en sådan otrolig frihet med mitt jobb, varje måndag eftermiddag, onsdag eftermiddag, torsdag eftermiddag och fredag eftermiddag får jag hitta på exakt vad jag vill med barnen, hur roligt?!:)
- Jag får sjukt bra erfarenhet (Både som merit att ha jobbat ett år med människor men även att lära sig så mycket om matlagning, barn, osv kommer jag ha stor nytta av i framtiden.) Även att engelskan förbättras, förhoppningsvis haha..
- Jag får träffa så mycket nya människor, från andra länder!
 
Okej jag ska sluta med den här listan eller vad det nu blev haha.. Jag gillar mitt jobb i alla fall, det var det jag skulle komma fram till.;) 
 
Senare på eftermiddagen idag åkte vi och handlade mat (imorgon ska jag laga pyttipanna med rödbetor och vitlökssås) och för att äta en glass inne i centrum! Mums var det verkligen. Annars ikväll har jag suttit och fortsatt planera min och Sofies resa, och min egen ekonomi. Kommer bli riktigt tufft att spara pengar tills det är dags, jag måste få ihop en hel del för att få det att gå ihop. Och dessutom kommer vi nog att boka flygresorna ganska snart då det är billigare att boka långt i förväg. Steget efter det blir att spara ihop pengar till hyrningen av bilen så vi kan boka den. Ska skypa med Sofie på fredagkväll, då ska jag visa henne lite vad jag har tänkt:) Nu, sängen!
 
PS! Hur söt är inte Elises sjömansdräkt?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0