Rugby

 
Så, har haft en riktigt bra dag, vilket jag kändes behövdes efter dramat i veckan. På förmiddagen tog jag en kortare springtur, duschade och slängde i mig en lunch. Tog bussen till stan där jag mötte upp Siiri för shopping och lite frozen yoghurt. Lägger upp vad jag köpte i ett annat inlägg, lyckades hålla mig från att köpa något annat än vad jag verkligen behöver denna gång, bra gjort Linn. 
 
Närmare middagstid tog Siiri bussen hem och jag gick för att möta upp mina hostparents då vi skulle se rugbymatchen mellan Nya Zeeland och Australien. Arenan tror jag rymmer 60.000 och det var helt fullt, vilken stämning!:) Dock förstår jag mig inte riktigt på själva spelet.. Hade fått reglerna och så lite förklarat men det är ju ändå liite segt att titta på måste jag erkänna eftersom det är så många stopp hela tiden. Om man jämför med till exempel fotboll där spelet kan pågå ett längre tag innan det blir en avblåsning. Men hade en riktigt trevlig kväll och det var en upplevelse trots allt, se alla fans som var så hängivna sitt lag och känslan live! Nu ska jag stupa ner i sängen, puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0