Bloody Sunday

 
Idag har jag utforskat Auckland för första gången på egen hand och det gick bara bra. Tog mig upp till vår busshållplats eftersom jag först skulle ta bussen in till själva centrum. Lyckades med att få en riktigt dryg ryss hängandes i hälarna på mig som prompt skulle följa efter mig ända fram till tågstationen som jag skulle till härnäst. Till slut fick jag säga åt honom att lämna mig ifred haha, herregud. 
 
Helt ärligt finns det inte mycket till tågförbindelser här i Nya Zeeland, jag tror det var 3 linjer och tågen är så sjukt små! Dessutom blev jag sjukt förvånad då tåget åkte iväg (jag förväntade mig samma speed som i Sverige) och det gick segare än bussen, haha. Jag tycker dock att det var sjukt mysigt och man hann se mycket på vägen också;). Till slut kom jag fram till New Market där jag skulle till ett shoppingmall. Eftersom jag var tvungen att lasta av en del packning på Arlanda var det en del saker jag behövde få tag på. Som ni ser på bilderna ovan blev det öronproppar (blir så lätt väckt på helgmornarna), tandborste, nagelklippare, nagelfil, tops, body lotion, torrshampoo, två varmare tröjor (överskattade nog Aucklands vintervärme lite), två par strumpbyxor och ett par jeans. Har hittat 3 affärer här som jag gillar riktigt mycket, speciellt en av dem som är en skoaffär. Jag kan helt ärligt säga att jag skulle kunna köpa alla skor i hela butiken rakt av. Som tur är, var skorna väldigt dyra så jag lyckades hålla mig ifrån att köpa något mer än vad jag behövde. Tog föressten en fikapaus mitt i shoppinghetsen, blev en cupcake och en chailatte som på bilderna. Nya Zeeland har en sådan cafekultur, vilket jag gillar.
 
Annars ikväll har jag haft ett längre skypesamtal med min familj och tänkte nu börja titta på en serie innan jag somnar. Imorgon är ju min första riktiga arbetsvecka, yippie! Pussar & Kramar :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0