kissesfromnz

Hallå:)
 
Idag har vi övningskört lite mer, denna gång på motorvägarna! Det är lite skillnad att köra här på motorvägen då det är 5 filer åt varje håll haha... Tur att jag har en gps, annars skulle jag nog vara helt lost. Vi åkte också till en liten stad utanför Auckland som hade en riktigt fin strand. Sedan hann vi också med att stanna för en glass i centrum och för att köpa lite lunch på bageriet. Det är väldigt mysigt här att det finns massa småaffärer och små restauranger, glassbarer, bagerier osvosv. Man märker verkligen hur tråkig och ful Umeå är som stad, tragiskt men sant.
 
Efter lunch åkte jag, Nicky och barnen till en stor sportaffär där jag köpte några springskor/ skor att träna i. Slängde mina på Arlanda då man inte får ta in sådana skor i NZ och då jag behövde bli av med några kilon i resväskorna. De flesta sportskor här går på 1500-3000 kr men hade tur och hittade några för 800 på rea!(A) Kollade också lite på kläder i affärerna, hittade faktiskt en del bra! Ikväll hat vi annars ätit en japansk soppa (första gången jag äter med pinnar btw!) och nu sitter vi framför tv:n med ett glas vin, en lugn söndag helt enkelt. 
 
 
kisses from new zealand ;)

Kommentarer
Postat av: elin simonsson

Varför får man inte ta med löparskor? Konstigt haha

Svar: eller alltså grejen är att på "the arriving card" som man fyller i innan man landar i nz så står det frågan "har du med dig vandringskängor, boots, sports shoes osv. också får man kryssa i ja eller nej. dom är ju väldigt noga med att skydda sin natur så dom gillar väl inte att man tar med skor man använt utomhus osv. Men jag var ändå tvungen att slänga lite tunga saker för att kunna få med mitt bagage så fick bli att slänga dem!
Linn Lundkvist

2012-06-24 @ 11:46:38
URL: http://eliiiinhs.blogg.se
Postat av: Anonym

Varför får man inte ta med löparskor? Konstigt haha

2012-06-24 @ 11:47:40
Postat av: Anonym

Varför får man inte ta med löparskor? Konstigt haha

2012-06-28 @ 22:03:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0