Hej fran NZ!

Jag har nu varit vaken alldeles for lang tid i strack, och det borjar verkligen kannas av. Reste som sagt forst 13 timmar fran London till SIngapore da jag faktiskt sov cirka 9 timmar. Hade aven en trevlig man fran Brisbane Australia sittandes brevid mig som berattade om han och hans frus resor, om Australien, om allt mojligt egentligen. Resan fr[n Singapore till Sydney var lite drygare da jag var vaken hela tiden och da platsen brevid mig var tom. Man marker verkligen skillnaden pa en gang da jag direkt borjade tanka pa alla dar hemma. Sydney verkar annars vara en riktig storstad, sett uppifran och fran flygplatsen atminstone! Till sist kom jag antligen fram till slutdestinationen Auckland, och efter 30 timmars resa var man ganska less. Det visade sig ocksa att mitt bagage inte kommit anda fram, sa jag hoppas verkligen pa att det kommer imorgon. Mamman (Nicky) i familjen och barnen Ava och Elise kom och hamtade mig pa flygplatsen och nar vi kom hem fick jag se mitt rum & badrum plus resterande delen av huset. Det ar ett ganska hogt hus med 4 vaningar och med glasfonster mot utsikten over vattnet overallt. Det ar ganska perfekt ocksa att jag har en egen ytterdorr/ingang till mitt rum ifall jag kommer hem senare pa helgerna. Tyvarr var vadret valdigt regnigt med 14 grader idag, trakigt. Annars har vi ocksa hunnit med att vara p[ Supermarket och handlat, jag har gett presenter till barnen, vi har atit middag och jag traffade aven saklart pappan i huset, Garry. Alla verkar otroligt snalla och skont avslappande maste jag saga. Det enda jag oroar mig lite for ar korningen.. Det kanns lite konstigt det har med att sitta pa fel sida i bilen och kora pa fel sida. Dessutom har Auckland sa otroligt mycket kullar (vilande vulkaner) att jag knappt vagade kika da Nicky skulle backa upp bilen till huset for en 90graders backe i princip. Annars var Nya Zeeland det vackraste jag sett uppfran luften... Gront exakt overallt. Aucklands innerstad sag ocksa valdigt vacker ut med alla sina segelbatar.
;
Just nu ligger jag pa mitt rum och ska snart sova, vantar bara pa att Jonte ska logga in pa skype sa att vi kan snacka lite:). Har redan hunnit somna en gang ikvall vid 8tiden i familjens soffa, haha pinsamt nar Garry vackte mig.. Men vad gor man inte;).Puss pa er!!

Kommentarer
Postat av: Pappa

Hej,vad bra att du kommit fram helskinnad.Hoppas det ordnar sig med väskan senast torsdag.Brukar bli så här när det är kort om tid mellan bytena.Bagaget hinner inte lastas om.Vila ut nu och oroa inte dig för körningen,du vänjer dig snabbt.Kramar Pappa

2012-06-20 @ 15:24:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0