Veckoschema

 
Här har ni hur mitt liv kommer se ut ett år framöver, haha! För att förklara lite, jag börjar 8:!5 alla dagar utom onsdag då jag är ledig på förmiddagen. Då ger jag barnen och mig själv frukost, klär på dem och byter blöja på Elise. Helt enkelt gör dem redo för dagen. Måndagförmiddag kommer bestå av simlektion med Ava och medan är Elise på ett dagis under den timmen just intill. Luncher kommer jag göra till barnen och mig själv, men behöver inte vara något komplicerat. På eftermiddagarna sover dem ett tag båda två (Elise sover på förmiddagen ett tag också) men dem vill också att jag försöker lära Ava lite ord, matematik osv. Måndagar kommer jag att antingen värma upp en middag som Nicky har lagat dagen innan, eller köpa hämtmat. Helt enkelt organisera så att det finns mat på bordet då dem kommer hem. Tisdag förmiddag (alltså imorn) är det Mainly music på kyrkan då det är dans och musik och morning tea. (Te, fika, lek osv.) Tisdagar lagar jag mat åt hela familjen. Onsdagar är det Au pair play group, då alla au pairer åker till samma ställe där det är anordnat massa lek, ofta med teman. Torsdag förmiddag är det rimstund på biblioteket då det är lite sång, och då jag läser lite böcker för barnen också såklart. Torsdagkvällar jobbar oftast föräldrarna sent eller går ut och äter själva, vilket gör att jag kommer ge barnen och mig själv middag, bada dem och lägga dem. Jobbar ungefär till 8 den dagen. Fredag förmiddag vill dom att jag städar barnens rum + barnens badrum. Där har jag också tid till att kanske åka till någon lekpark, akvariumet, zoo, inomhuslekparker osv.
Annars gäller bara självklara saker som att hålla barnens rum snygga, tvätta, hänga och lägga bort barnens kläder, hjälpa till med handling av mat, hjälpa barnen städa bort leksaker. Jag kommer jobba 45 timmar/vecka och då tjänar jag 1300 per vecka, plus gratis måltider och gratis boende. 

Kommentarer
Postat av: My

Jättebra schema ju! Kommer bli hur kul som helst! Hoppas allt är bra, saknar dig redan! Kram

Svar: Ja det är mycket jobb dock1;) Hoppas ni har det bra där hemma! saknar dig med kram!
Linn Lundkvist

2012-06-25 @ 21:38:40
Postat av: Anonym

Är det 1300 svenska kronor eller?

2012-06-29 @ 18:30:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0