Matdagbok



Okej från och med idag ger jag mig själv något slags löfte. Ska skriva upp här på bloggen varje dag exakt vad jag äter, som en slags matdagbok. För sedan jag flyttade hit har jag börjat äta alldeles för mycket onyttigt, och jag trivs inte med mig själv längre, vilket är viktigast för mig. Även om jag tränar åtminstone varje vecka så är det maten som gör skillnad så därför ska jag försöka börja äta nyttigt igen. (Ska inte gå på någon diet eller så, vill bara minska på vitt bröd, dåliga pålägg som peanut butter,jam, nutella, godsaker (kakor, godis typ). Jag är inte helt säker på hur många kilon jag har gått upp sedan jag kom hit för jag vet inte hur mycket jag vägde innan jag åkte, men en del iaf. Och för mig som har vägt i princip samma vikt sedan 7an är det en big deal, speciellt då jag ser det på foton osv. Jag ser skillnad på bilderna ovanför om jag jämför med hur jag såg ut innan jag åkte, och på dessa bilder hade jag precis tränat också, och inte käkat på ett tag haha. Jag vet att jag också har fått mycket mer muskler och att en del av vikten jag har gått upp beror på det, men för att må bra känner jag att jag måste sluta äta så mycket gott, haha. Så ni behöver inte bry er om min lilla notis i slutet av varje inlägg där jag kommer skriva vad jag har ätit under dagen, gör det bara för att hålla reda på det själv. Och lovar att inte utelämna något, då förstörs ju hela grejen..;) Spännande att se hur detta går! Börjar lite smått nu med det jag ätit bara ikväll:
 
Middag - Thai chicken curry, ris, frysta grönsaker (majs, morot, ärtor)
Kvällsmat/kvällsfika - havregrynsgröt + farinsocker och mjölk till

Kommentarer
Postat av: Elin

Hej kusin!

Välkommen till vuxen världen :) jag kan berätta att jag också var en smal sticka när jag gick gymnasiet och ett halvår efter fick jag inte på mig min balklänning! Och inte hade jag blivit överviktig för det :) Tider, jobb och livsförändringar sker, och kroppen med de, men det viktiga är att inte tänka på vad andra tycker och trivas själv. Du är fin Linn!

Ps. Men om du vill ha ett hett tips, skippa havregrynsgröten till kvällsfikat och ta det till frukost istället utan socker :) då hinner kroppen förbränna det under dagen! Kvällsmål som är bättre kan vara tex. Kesella med frusna bär!


Svar: Hej Elin!!:D Hur har ni det alla? Du får uppdatera mig senare hur det nya hotellet (plus showen!) var i sundsvall!
Och jag vet självklart att det är så, det är mest att jag inte trivs så bra med det, du vet man känner att man inte kan röra sig lika smidigt osv, vill vara mer hälsosam:) Och det är ju en sak nu, men om jag fortsätter som jag gör nu vet jag inte vart jag skulle hamna, haha!;)

Absolut, min mamma här gör alltid frukost till hela familjen (vilket jag inte tänker klaga på, hehe får sova längre) och då brukar hon variera mellan havregrynsgrön, fil/mjölk och muesli och toast, vilket jag tycker är bra då jag gillar att ha det varierat! Så äter ändå ganska ofta havregrynsgröt tillfrukost:) Sen var jag bara så sugen på det igårkväll haha... Vet inte om dem har kesella här?:) får kolla, ibland är det svårt att köpa saker "bara till mig" du vet då det är familjens pengar jag handlar mat för. Och bär är väldigtväldigt dyrt här:) Men ska titta mig omkring lite mer i affärerna.. :) Just nu kör mest på muesli och banan på kvällarna till kvällsfika
Linn Lundkvist

2012-09-10 @ 13:44:15
Postat av: Elin

Det är grått och höst trist här hemma idag! Tråk. Men på söndag ska jag och Lars se på hundvalpar!! Dvärgpudel/ toypudel blir det. Ska hålla dig uppdaterad om show hotell och mat. Ska komma ihåg att ta lite bilder!

Förstår vad du menar! Hälsosamt är bra, och du är ju en tuff brud! Men glöm inte att ibland ska man unna sig med :)

Recept på god och nyttig glass:

Mixa mogna bananer slät. Mixa valfria bär, tex hallon eller blåbär. Blanda puréerna och frys ner. Lent, sött, kallt gott! Mellanmål, kvällsmål etc.

Kram!!

2012-09-11 @ 11:29:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0