Pancakes



Hej! 
 
Idag på förmiddagen hade jag en tid hos en frisör 9.30, kom dit ganska tidigt dock så gick först och tog en chailatte och skapade ett sparkonto hos min bank. Nu kan jag alltså enkelt föra över pengar från mitt "vanliga konto", som jag alltså tar ut pengar från med mitt kort. Kände att jag verkligen behövde ett sparkonto, för det är fullständigt omöjligt att spara undan lite pengar varje vecka annars till mina resor i januari. Just nu lägger jag bara undan 250 kronor i veckan, men kommer behöva lägga undan lite mer där i slutet tror jag! 
 
I alla fall, hos frisören slingade jag och klippte av topparna lite. Tog 3 timmar?! Shit tror jag aldrig suttit så länge hos en frisör, men bra blev det! Tog ungefär 3-4 cm bara på topparna men gjorde ändå sjukt stor skillnad, känns riktigt fräscht. Håret är mycket blondare också, gillar att det är mot det kallare, vitare hållet. Bara det inte förstörs nu bara då solen börjar komma. Ni ser en mycket vacker bild på hur mitt hår blev här ovanför.. ;) Även två söta bilder på barnen! Ava var en älva idag. På eftermiddagen då jag började jobba så har vi bara varit hemma och lekt (Elise sov typ hela eftermiddagen) och sedan föreslog Nicky att vi skulle åka med barnen och äta middag ute någonstans, kul! (Min hostfather är borta på jobbresa tills imorgonkväll) Så vi satte barnen i bilen och åkte till ett pannkaksställe med ett riktigt stort och fint lekrum för barnen också. Underbart god pannkaka med sallad, dressing och kyckling, och vi åt även några "minipannkakor" (typ plättar) till efterrätt med glass och sirap! Mycket gott och trevlig middag. Ava var helt i extas av att vara ute då det är mörkt också,haha ibland är hon för rolig. "It's dark outside?" "It's nighttime!" "We have to run home now" och så vidare.. ;)
 
Efter vi kommit hem och jag badat barnen åkte jag på coffee group, alltid lika trevligt. Vi planerade en liten utflykt på lördag, bara här i Auckland denna gång dock. Även den här helgen ser ut att bli full, har redan planer för fredag, lördag och kanske även söndag.. Jag vill juu hinna träna!! Men jag ska hitta en tid till gymmet denna helg, jag vill verkligen träna nununu. Godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0