P-I-N-K

Igårkväll (onsdag) drog jag mig med Jonathan på Coffee group som jag och några tjejor brukar dra på varje onsdag. Kul att Jonte fick chansen att träffa mina tjejkompisar också.:)

Sedan idag kom Jonte hit vid lunchtid, väldigt nöjd och belåten med att jag lagade pannkakor åt honom och barnen! Elise somnade ganska direkt efter det och då passade vi andra på att baka cupcakes. Denna gång slängde vi i lite rosa karamellfärg i både muffinssmeten och glasyren, dessutom lite glitter och sådant så var Ava riktigt nöjd. Glasyren blev ju alldeles för rinnig som ni ser, menmen bättre lycka nästa gång och dem var riktigt goda ändå.

Ikväll jobbade jag sent så jag, Jonte och barnen käkade lite lasagne innan jag gick och lade dem för att sova. Ikväll har vi bokat ett boende för imorgonnatt inne i stan då det är som sista natten och också sätt på NZ-klassikern "Sagan om ringen".. ;) Planen för imorgon ser ut så att jag åker in till stan då jag slutar och vi käkar då middag någonstans. Sedan om vädret tillåter oss drar vi på en Rugbymatch i Eden Park för att sedan kanske avsluta kvällen med liite party.. ;) Har ju dock Avas födelsedagskalas på lördagen så blir nog ganska lugnt isf! Nu, godnatt!

Presents

Måndagen såg i princip ut som en vanlig arbetsdag och efter middagen blev jag upphämtad av Malu som jag inte hade sett på ett tag. Vi drog till Albany Mall för att gå på bio, såg en film som hette Ruby Sparks eftersom det var den tidigaste filmen. Den var väl dock inte så bra, hehe väldigt konstig. Handlade om en författare som skriver om en tjej som sedan blir "verklig". Men trevlig sällskap iaf, med en himla massa popcorn också;).

På tisdagen tog vi med Jonte på Mainly Music, där det dagen till ära sjungdes för Ava som fyller år snart och bjöds på specielltl morning tea för att det var sista gången innan school holidays. På eftermiddagen sedan åkte vi på playgroup en snabbis (svårt att hinna med sånt nu när Elise bara sover på eftermiddagen) och sedan åt vi middag här alla tillsammans.

På kvällen åkte jag och Jonte ut till Takapuna för att gå någon strandpromenad men det var alldeles blåsigt för det så åkte tillbaka hit ganska snabbt. Jonte introducerade mig för dokumentären om Lil Wayne också igårkväll, hah. Idag är det onsdag och ska troligen på akvariumet i eftermiddag med Malu och kanske Jonte också, kram!

(Bilden är på mina presenter till Ava)

Sylvia Park

Sista morgonen på hotellet (idag, söndag) duschade vi, packade ihop alla grejer, och fick till slut med oss alla grejer. Sedan checkade vi ur men lämnade kvar väskorna så vi skulle slippa bära runt på dem hela dagen. Därefter gick vi ner till vattnet för att ta bussen till Sylvia Park som är största shoppingscentrumet här i Auckland. Men.. det skulle vi definitivt inte ha gjort! Var en av de värsta bussresorna jag har varit med om, kringelikrokar överallt, det enda bussen gjorde var att svänga. Både jag och Jonte mådde riktigt dåligt då vi klev av så på en gång begav vi oss till ett känt ställe här för hamburgare och käkade lunch. Bättre än McDonalds, helt klart!

När vi kände oss lite bättre vandrade vi runt i alla affärer för att kika lite. Jonte tittade på sporttröjor och skor medan jag letade enkla sommarklänningar och en present till Ava. Hittade inte riktigt någon klänning jag föll helt för, sökningen efter bra klänningar att ha på jobbet fortsätter.. Hittade däremot en present till Ava, som har sitt 3-årskalas på lördag! Köpte en vit/rosa randig badrock och 3 rosa armband, riktigt sött alltihop!

När vi var klara satte vi oss på ett café ett tag, jag drack Chai latte, Jonte kollade på.;) Efter det här hoppade vi på tåget tillbaka till stan (aldrig att vi satte oss på den där bussen igen! tåget var dessutom billigare och går snabbare.. vilken miss!) och där introducerade jag Jonathan för Hell's pizza. Vi får skärpa oss lite med onyttigheterna här nu!;) Just ja! Innan middagen gick vi runt lite bland affärerna i stan, hittade världens snyggaste klocka från Armani. 2500 kronor gick den lös på, får se om det blir något framtida köp, min första klocka!:D (Om man inte räknar med min nuvarande billiga..)

Efter middagen gick vi tillbaka till hotellet för att hämta ut våra väskor. När vi har gått med väskorna ända bort till Jontes hostel där han håller på att checka in märker jag att jag har glömt kvart mobilen på hotellets toalett. Det var bara att gå upp igen till hotellet, och min resväska var inte den lättaste kan jag lova er. Var ganska less vid det här laget hehe.. Till slut kom jag till min buss iaf, pussade Jonte godnatt och åkte hem och packade upp resväskan. Nu ligger jag här helt stendöd, laddad för lite jobb imorn haha.. Godnatt!

Skytower

Lördagen började med att vi gick upp och gjorde frukost och begav oss för att lämna igen hyrfilmen från dagen tidigare. Sedan blev det så att vi tog en powerwalk på 7,5 kilometer längs vattnet bort till Mission Bay som är en fin strand med lite mysiga restauranger och cafeer. Här provade jag och Jonathan på "Kiwiyo" som är en kedja här som säljer frozen yoghurt. Måste vara ett väldigt populärt ställe då kön gick långt utanför stället, och måste säga att det är riktigt gott. Träffade även på Siiri här, så presenterade henne för Jonte också.:)

Sedan tog vi bussen hem, gick en snabbis till gymmet på hotellet innan vi gjorde oss i ordning för middagen. Jag hade som överraskning för Jonte att jag skulle bjuda honom på en 3-rättersmiddag uppe i Sky Tower. (vilket jag självklart berättade för honom redan då han kommit på flygplatsen för att jag är sämst på att vara hemlig) Vi åkte upp med hissen en halvtimme innan jag hade bokat bord då man innan får gå runt i observatoriumet och kika på utsikten innan. Riktigt fint, men Jonte var skakis, haha! Var bra att jag hade bokat bord ganska tidigt så vi fick chansen att se både utsikten då det var ljust men också senare då man bara såg alla lampor i mörkret. Vid halv 6 åkte vi upp en våning till vår restaurang. Det som är speciellt med den är att den snurrar hela tiden sakta runt, runt så att man ska få en 360graders utsikt medan man äter. Vi åt som sagt 3-rätters och för mig blev det bland annat lamm till varmrätt, sjukt gott alltihop! Rekommenderar absolut att göra detta om ni åker hit. :)

Winetour On Waiheke

På fredagen var det dags för vinturen ute på ön "Waiheke Island". Först åkte vi färja ut till ön, och där fick vi åka runt med en guide och besöka 3 olika vingårdar. Den första var ganska stor, hade en sjukt fin restaurang med världens utsikt och här fick vi prova 4 viner. (Andra bilden är härifrån) Nästa vingård var tydligen den första på hela ön om jag har fattat det rätt (och tro mig, det fanns en hel del på denna ö haha) och här fick vi lite plockmat och 3 olika viner. (Tredje bilden är härifrån) Sist och också minst var den tredje vingården. Här var det en riktigt skön snubbe som snackade på om sina viner som tydligen hade vunnit massa priser osv. Vid det här laget började också alla vi i gruppen som var med bli lite glada och pratiga, snackade bland annat med ett par från Kalifornien, haha. Här drack vi också 3 vinglas och jag är förvånad över att jag inte i princip låg ner efter detta. Goda var alla vi smakade iaf! Här på tredje vingården var det btw också en sjukt fin utsikt, som ni kan beskåda på bild nummer fyra.

När bussen var på väg tillbaka till färjan bad vi busschauffören släppa av oss på en fin strand. Ni ser som sagt på bilderna ovanför, riktigt fint! Vi ville också hitta en mysig restaurang där vi kunde käka middag men det var som ingen som passade helt för oss. Så vi hoppade på bussen till färjan, åkte tillbaka till stan och käkade där inne i stället. Kvällen avslutades på bästa sätt med världsfilmen "21 jump street" och lite mer vin såklart haha.

Chipmunks/ Zoo

Förlåt att jag inte riktigt har uppdaterat men har inte haft tid nu då Jonte är här! På onsdagen förra veckan var jag och Jonte på mitt gym på morgonen, han testade på passet Bodypump med mig. Mitt mål med det hela uppfylldes, Jonte tyckte det var sjukt jobbigt haha. Sedan på eftermiddagen tog vi med barnen på Chipmunks playground, stor inomhuslekpark för barn! Frågan är om barnen eller Jonte hade roligast... ;)

Sedan på torsdagen var det först såklart Wriggle & Rhyme på förmiddagen där Jonte fick träffa på Linda också, och Avas fotbollsträning direkt efter. Vi hann också med att käka lunch hemma hos mig innan vi alla 4 drog till Auckland Zoo. På kvällen då jag hade slutat och mina hostparents kom hem körde dom oss till vårt hotell "The Quadrant" inne i stan där vi skulle bo 3 nätter. Gud så skönt det var med kanske världens skönaste säng, eget kök, badrum, balkong och allt. Bra rum! På torsdagskvällen tog vi det relativt lugnt då vi inte kom fram till hotellet förrän just innan 10tiden. Vi gick iaf till mataffären och köpte lite frukost och såklart lite vin..;) forts följer...

Stables

Hinner inte skriva så mycket nu när Jonte är här, han kom  iaf hit i söndags, underbart att träffas!:) Igår var han bjuden på middag hit av mina hostparents och idag åkte jag in till stan där vi satte oss på min favorit "The Stables" för lite vin, öl och prat försås! Ska upp tidigt imorn för gym med Jonte, så nu - sängen!

Fint Sverigebesök

Idag har jag tränat och solat lite, ser ut att bli en fin vecka framöver angående vädret! Och ikväll... kommer Jonathan hit! Haha, jag vet inte riktigt vart jag ska ta vägen, har städat mitt rum, tränat, solat för att fokusera tankarna på något annat så att tiden ska gå lite fortare. Känns helt overkligt att någon från Sverige som jag fakiskt känner sedan tidigare ska komma hit, hit till mig. Underbart! Jonte kommer stanna här i cirkus 2 veckor, bo på hostel under veckorna och nästa helg har jag fått en dag ledigt så att vi kan bo 3 nätter på ett hotell inne i stan. Så kommer kanske inte bli suuperuppdatering under de närmaste 3 veckorna för direkt Jonte reser vidare härifrån Auckland åker jag med min host family till Wellington under en vecka. Mycket spännande och roligt framöver alltså!:) Har redan lite planer för helgen men ni får höra mer senare.. Nu måste jag duscha och så innan middagen, hejsss!!! :D

fjååårtis

Saknar dig och vår fjortistid!;)

(Idag har jag föressten bara jobbat, och ikväll tog föräldrarna med mig och barnen ut på restaurang, trevligt och gott!:) Nu sitter vi och kollar lite film innan jag ska skypa med min familj, är trött som jag vet inte vad så ska nog sova sen. Just ja, har också städat mitt rum idag!;) )

Frukost: Toast med cream cheese (jag veeet..)
Morning tea: Muesli bar, vindruvor
Lunch: Omelett med grönsaker, Lite av gårdagens middag
Afternoon tea: Glass på glassbar med barnen
Middag: Kyckling med aprikossås och pommes;) (på restaurangen)
Slutsats: Man får njuta lite extra på helgen

fjååårtis

Saknar dig och vår fjortistid!;)

Frukost: Toast med cream cheese (jag veeet..)
Morning tea: Muesli bar, vindruvor
Lunch: Omelett med grönsaker, Lite av gårdagens middag
Afternoon tea: Glass på glassbar med barnen
Middag: Kyckling med aprikossås och pommes;) (på restaurangen)
Slutsats: Man får njuta lite extra på helgen

Slipp Inn

På Slipp Inn ikväll. Baren är typ den enda baren här i Birkenhead där vi bor så alla 40plusare är här varje helg märkte vi ganska snabbt haha, knappt någon i vår egen ålder.;) Trevligt hade jag dock! Nu - sova innan jag ska upp för jobb på en lördag igen.. ;)

Frukost - Yoghurt, banan, muesli, te
Morning tea - Inget
Lunch - Ugnsomelett med grönsaker, Varm macka med köttfärs, vatten
Afternoon tea - Cupcakes.. (A)
Middag - Paj med potatismos, fisk osv, frysta grönsaker, vin
Kvällsfika - Vin och cider på baren heh, Vindruvor då jag kom hem

Cupcakes

Idag hade vi playdate hos Thomas och Linda, där bakades det cupcakes, de första jag någonsin har bakat.:) MUMS! Har dessutom varit riktigt bra väder de här två sista dagarna, har bränt mig på kinderna till och med!;) Imorgon börjar dock regnet igen som det ser ut som nu.. Stackars Jonte som kommer till sådant väder på söndag:/.

Nu har jag käkat middag med familjen och ska snart hoppa på bussen in till Birkenhead! Vindrickande och mysprat står på schemat med de andra tjejerna, see you!

Thursday

Hallå!

Idag har vi haft det fullt upp hela dagen, precis som jag gillar det om jag inte ska hinna bli uttråkad.:) På morgonen va vi på Wriggle & Rhyme med några andra au pairer, för att sedan direkt åka vidare till Avas första fotbollsträning! Haha, skrattade nästan hela träningen, Ava är så söt! Hon vill som lyfta upp bollen och kasta den istället för attt sparka, hehe.. Hon fick en riktigt gullig uniform också!;)

Efter träningen åkte vi bara hem en snabbis för att hämta picknickmaten jag hade gjort till lunch för att sedan köra hem till Siiri för en playdate på eftermiddagen. Hade lite problem att hitta dit men till slut så.. Elsie, hennes baby är så gullig! Hade riktigt trevligt och Siiri hade bakat chokladmuffins till afternoon tea också, lovely.

Ikväll har jag inte hunnit göra så mycket då jag jobbade till klockan 8, har suttit ett tag med mina hostparents nu och sett på X-factor. Ska fixa något att fika nu, godnatt på er!:) (Och imorgon är det äntligen helg!!!!)

Frukost: En bagel med cream cheese och tomat, te
Morning tea: Mandarin, kex
Lunch: Paj, (korv, grönsaker, ost osv) plus sallad
Afternoon tea: Muesli bar, banan
Middag: Ugnsomelett med frysta grönsaker, bacon
Fika: Ännu okänt

Here Comes The Sun

Hejsan hoppsan!
Idag på förmiddagen brände jag av ett bodypumppass, plus lite kondition på det, inte helt fel!:) Solen har bränt på idag också trots att det har varit lite kallt, men hann då få lite färg i ansiktet tror jag. (äntligen?!)

Sedan på eftermiddagen var Nela på besök (min programme manager) och det gick då bara bra, hon verkade verkligen gilla mina learning stories iaf. Jag och Ava provade även på hennes nya baseballset i plast. Ava skulle slå av bollen från pinnen och sedan skulle vi springa ett varv innan vi kom i mål (runt bordet).

Efter jobbet hade slutat hämtade jag upp tre andra brudar - Linda, Klara och Malu och sedan åkte vi till cafét i Albany för att träffa de andra au pairerna! Mycket trevligt som vanligt och gott för den delen med.;) Har inte alls hunnit med att hålla reda på vad jag ätit tyvärr.. inte allt för bra. Skärpning!

Annars har jag suttit här ända tills nu (01:00) och bokat de billigaste flygresorna jag kunde hitta. Nu är det bara husbilen kvar som ska bokas sedan kan jag slappna av. Har också sökt ett turistvisum till Australien, så väntar på svar från det. För er som är förvirrade ska jag i slutet av december flyga till Australien, Sydney en vecka för att hinna se lite av det också. Efter veckan är slut, den 5 januari möter jag upp min kära vän Sofie på flygplatsen i Sydney där vi sedan ifrån flyger tillsammans till Christchurch, en stad på södra ön av Nya Zeeland. Där ska vi ta en roadtrip runt hela sydön under två veckor i en liten husbil!! hur mys?:D Nu är det bara husbilen kvar som ska bokas, sen äre klart! Kommer nog behöva boka lite av aktiviteterna på sydön då vi börjar närma oss, men än är det ett tag kvar till det är dags för det. Nu äntligen - godnatt!

Tisdag.

Mainly Music - Ava fick äntligen träffa älskade Thomas igen, och jag hans nya svenska au pair Linda!
Play Group - Vi alla lagade pannkakor tillsammans, mysigt!
Middag - Jag snörde ihop en tomatsoppa med en klick parmesanyoghurt och nybakat bröd
Dagens misstag - Skar mig i fingret
Dagens duktiga - Lagt in kläder i garderoben, pluggat lite hp
Dagens bästa - Skype med Jonathan:)

Frukost: Två mackor med avokado, te
Morning tea - 1 kaka på mainly music
Lunch - Soppa bestående av lite allt möjligt (bönor bland annat), vatten
Afternoon tea - En pannkaka på playgroup, en muesli bar
Middag - Tomatsoppa med parmesanyoghurt, bröd, vatten
Kvällsfika - banan, muesli, mjölk, passionsfruktsås typ, chailatte

Matdagbok

Okej från och med idag ger jag mig själv något slags löfte. Ska skriva upp här på bloggen varje dag exakt vad jag äter, som en slags matdagbok. För sedan jag flyttade hit har jag börjat äta alldeles för mycket onyttigt, och jag trivs inte med mig själv längre, vilket är viktigast för mig. Även om jag tränar åtminstone varje vecka så är det maten som gör skillnad så därför ska jag försöka börja äta nyttigt igen. (Ska inte gå på någon diet eller så, vill bara minska på vitt bröd, dåliga pålägg som peanut butter,jam, nutella, godsaker (kakor, godis typ). Jag är inte helt säker på hur många kilon jag har gått upp sedan jag kom hit för jag vet inte hur mycket jag vägde innan jag åkte, men en del iaf. Och för mig som har vägt i princip samma vikt sedan 7an är det en big deal, speciellt då jag ser det på foton osv. Jag ser skillnad på bilderna ovanför om jag jämför med hur jag såg ut innan jag åkte, och på dessa bilder hade jag precis tränat också, och inte käkat på ett tag haha. Jag vet att jag också har fått mycket mer muskler och att en del av vikten jag har gått upp beror på det, men för att må bra känner jag att jag måste sluta äta så mycket gott, haha. Så ni behöver inte bry er om min lilla notis i slutet av varje inlägg där jag kommer skriva vad jag har ätit under dagen, gör det bara för att hålla reda på det själv. Och lovar att inte utelämna något, då förstörs ju hela grejen..;) Spännande att se hur detta går! Börjar lite smått nu med det jag ätit bara ikväll:

Middag - Thai chicken curry, ris, frysta grönsaker (majs, morot, ärtor)
Kvällsmat/kvällsfika - havregrynsgröt + farinsocker och mjölk till

Fire

Idag stod brandstationen på schemat! Var riktigt roligt och jag och Ava fick sitta i brandbilen som ni ser på bilden:) Elise var lite rädd, speciellt då brandmannen tog på sig masken, då började hon gråta stackarn! Men allt som allt var det en bra förmiddag! På eftermiddagen åkte vi in till Birkenhead, satte oss på cafét ett tag och handlade lite mat till veckan på supermarket. Sedan nu ikväll har jag tränat och vikt undan lite kläder och grejer. Hade antingen tänkt göra lite mer nytta nu genom att plugga eller så ser jag helt enkelt ett serieavsnitt, svårt val?

svar på kommentar

Hej Sara! Jättekul att du gillar min blogg och det låter ju helt awesome att komma hit för engelskastudier, Nya Zeeland är underbart vackert, trevliga människor och en lagom storstad. :) Förlåt att jag inte har svarat tidigare, hoppas du går in här och läser mitt svar! Du får som sagt absolut höra av dig då du flyttar hit om du vill träffas för en kaffe eller vad som helst,:) Hör av dig här, du kan få mitt nya zeeländska nummer sen också om du vill, eller så hittar du mig på facebook: Linn Iza Lundkvist heter jag där! Hoppas du är nöjd med svaret, ha det bra så länge så ses vi snart i värmen!;)

I Don't Care - I LOVE IT

Gårdagen (lördag) avslutades med pizza från Hell och rugbymatch hemma hos Melanie, supertrevligt! Men var dock helt död efter dagens vandring så blev inte så himla sent. Var en så sjukt skön känsla att krypa ner i sängen då jag kom hem med mina ömma ben och bara sova,sova och sova. Vaknade vid 11 idag (vilket är väldigt sent för mig här borta iaf hehe) men försökte att inte få allt för mycket ångest, det var välbehövligt. Nu på morgonen har jag bara kollat bloggar och bloggat själv, haha. Nästa - gymmet! (ÄNTLIGEN!!)

Vulcano

På lördagen var det bestämt att vi skulle ta färjan ut till en vulkan som ligger just utanför Auckland, Rangitoto. Så jag hann inte sova mycket innan jag skulle upp vid 7-halv 8 tiden igen på lördagmorgon för att fixa en lunch och lite annat att ta med sig. Det var jag och 4 andra au pairer! Väl på ön gick vi först som raka spåret upp för vulkanen (trött hehe) förutom ett stopp vid längre väg ner då färjan tillbaka till stan inte gick förrän klockan 16:00. Så vi gick en väg som var mer "runt vulkanen" om ni förstår vad jag menar. Det tog 2 ½ timme, haha. Jag hade så sjukt ont i benen sedan efteråt och på kvällen, men idag är det bättre;). Trevlig dagsutflykt i alla fall!ulcan

FRIDAY

Så jag har inte hunnit skriva något än för jag har knappt varit hemma mer än några minuter varje gång känns det som. I fredags åkte jag, Nicky och barnen till "Plunket" där man mäter och väger barnet för att kolla att allt är okej. På eftermiddagen provade vi på cyklarna (första gången för mig) och det var sjukt kul att se hur exalterad Elise var när jag styrde runt henne på sitt lilla åk!;)

Sedan på kvällen var det dags för maskerad! Jag hade en hatt, korsett och lånade en långkjol av Olivia på festen också, man skulle försöka se ut lite som dem förr i tiden, victorian. Det var en snubbe här från Nya Zeeland som fyllde 21 så han firades med en hemmafest. Hade riktigt trevligt även om jag tog det jäkligt lugnt. Maarja körde mig till bussen också så jag slapp gå hela vägen, sköönt. Hann väl sådär sova 3-4 timmar innan jag skulle upp där just efter 7 för nya äventyr. Mer om det i ett annat inlägg!

Cookies

Idag var lite av en utmaning! På morgonen var jag och barnen på Wriggle & Rhyme innan vi gick runt lite i Birkenhead centrum, gick på café och jag köpte även en hatt för 20 spännn att ha på en maskerad jag ska på imorgon, haha. En au pair känner en killkompis här som fyller 21 så ska dit och fira honom imorgon! Har inte riktigt förstått vad temat är men det är tydligen mycket fjädrar, korsetter, stora kjolar osv, från förr i tiden, med lite inriktning på punk tror jag. Jag har ingen bra kjol men jag kör halvhjärtat på svarta jeans, svarta klackar, svart korsett, svart hatt med blomma och fjäder och röda läppar för att synas i mörkret;). Lägger in en bild imorgon innan jag åker eller på lördag om jag får det stressigt.

I alla fall, tillbaka till idag. Efter lunch hade Elise tid hos doktorn för att göra injektioner (som alla bäbisar måste göra) och åh det var inte så kul. Man måste bara helt enkelt hålla hennes båda ben stilla och arm (tog en i vardera ben och en i armen) medan doktorn använder sprutan. Hon grät ändå mindre än vad jag trodde hon skulle göra, det var snarare värre när vi kom hem, då var hon grumpy.. Vi bakade iaf lite kakor jag och Ava medan Elise sov som ni ser på bilden ovanför. Vanliga kakor, med typ havregryn i, vitchoklad också.

Annars är det bra med mig! Jobbet flyter på, självklart blir man lite less ibland men det blir ju alla. Känns dock JÄVULSKT skönt med en helg imorgon måste jag säga. Är taggad på en utgång, kändes längesen. Men ska upp tidigt på lördagen så får se hur galet det blir.. Nu sängen, godnatt!

Pancakes

Hej!

Idag på förmiddagen hade jag en tid hos en frisör 9.30, kom dit ganska tidigt dock så gick först och tog en chailatte och skapade ett sparkonto hos min bank. Nu kan jag alltså enkelt föra över pengar från mitt "vanliga konto", som jag alltså tar ut pengar från med mitt kort. Kände att jag verkligen behövde ett sparkonto, för det är fullständigt omöjligt att spara undan lite pengar varje vecka annars till mina resor i januari. Just nu lägger jag bara undan 250 kronor i veckan, men kommer behöva lägga undan lite mer där i slutet tror jag!

I alla fall, hos frisören slingade jag och klippte av topparna lite. Tog 3 timmar?! Shit tror jag aldrig suttit så länge hos en frisör, men bra blev det! Tog ungefär 3-4 cm bara på topparna men gjorde ändå sjukt stor skillnad, känns riktigt fräscht. Håret är mycket blondare också, gillar att det är mot det kallare, vitare hållet. Bara det inte förstörs nu bara då solen börjar komma. Ni ser en mycket vacker bild på hur mitt hår blev här ovanför.. ;) Även två söta bilder på barnen! Ava var en älva idag. På eftermiddagen då jag började jobba så har vi bara varit hemma och lekt (Elise sov typ hela eftermiddagen) och sedan föreslog Nicky att vi skulle åka med barnen och äta middag ute någonstans, kul! (Min hostfather är borta på jobbresa tills imorgonkväll) Så vi satte barnen i bilen och åkte till ett pannkaksställe med ett riktigt stort och fint lekrum för barnen också. Underbart god pannkaka med sallad, dressing och kyckling, och vi åt även några "minipannkakor" (typ plättar) till efterrätt med glass och sirap! Mycket gott och trevlig middag. Ava var helt i extas av att vara ute då det är mörkt också,haha ibland är hon för rolig. "It's dark outside?" "It's nighttime!" "We have to run home now" och så vidare.. ;)

Efter vi kommit hem och jag badat barnen åkte jag på coffee group, alltid lika trevligt. Vi planerade en liten utflykt på lördag, bara här i Auckland denna gång dock. Även den här helgen ser ut att bli full, har redan planer för fredag, lördag och kanske även söndag.. Jag vill juu hinna träna!! Men jag ska hitta en tid till gymmet denna helg, jag vill verkligen träna nununu. Godnatt

Haircut

Hej på er alla fina!

Musik & dans imorse med barnen på Mainly Music och på eftermiddagen åkte vi till playgroup, alltid kul att träffa lite folk!:) På tisdagar gör jag ju som sagt middagen och idag blev det potatismos, "fisk med knaprigt täcke" (hette det enligt kokboken hehe), persiljasås och rivna morötter. Gott!

Ikväll är jag riktigt duktig också, har tränat en timme och nu sitter jag här och faktiskt pluggar lite högskoleprov, tänka sig va? Idag kan jag då känna mig nöjd med vad jag har åstadkommit! Imorgon ser jag också fram emot för då ska jag äntligen till frisören.. Har typ aldrig någonsin haft så långt hår som jag har just nu, och utväxten börjar visa sig rejält. Så det blir att klippa av minst 5 centimeter (för att slippa klippa mig på ett tag igen, för dyrt!) och slinga håret blondare. Tror att håret kommer att hålla sig ganska blont nu också när sommaren börjar nära sig, brukar bli så. Ha det bäst!:)

Playdate

Idag har regnet fullkomligen bara ÖST ner, usch vad deppigt väder. Vi åkte i alla fall till simningen imorse och det börjar gå bättre och bättre för varje gång för varje gång för Ava. Tror hon har testat mig lite fram tills nu, typ att hon vägrar stoppa huvudet under vattnet osv, men det känns som att det börjar släppa nu. Sedan på eftermiddagen åkte vi först och handlade innan vi körde hem till Kati för playdate med hennes två pojkar, plus att även Melanie var där med sin lilla pojke! Många pojkar för stackars Elise som blev väldigt blyg och började gråta direkt jag inte var med henne, haha. Men kul att dem fick leka av sig lite med andra barn, förstås! Nu ikväll har jag försökt att träna lite, och ska nu käka lite jordgubbar och läsa på min bok. :) Godnatt!

pic

lite ovisade bilder

Två översta bilderna är från gårdagens roadtrip. De två nedre är från Spookers.. Den där clownen är alltså anledningen till varför jag fegade ur, haha. På nedersta bilden hade jag precis storgråtit haha, efter denna bild gick jag ut därifrån och vägrade gå in igen;)

Hot Water Beach

Cathedral Cove

familj!

Glöm det jag sa, vi kom hem tidigare än tänkt så vi kan skypa den tiden som vi hade sagt!

Har haft en riktigt bra roadtrip idag med tre tjejer från Österrike och en tysk tjej till östkusten av Nya Zeeland. Där tog vi först en vandring ner till "Cathedral Cove" som var väldigt vackert, med i filmen Narnia. Efter detta åkte vi då till Hot Water Beach för att gräva oss en varm pool i sanden. Och varmt, det var precis vad det var! Kunde gå upp emot 60 grader på vissa ställen så höll på att bränna ihjäl oss ibland, haha! Men sjukt skönt, låg där några timmar och bara njöt. Fick även prova en plastsak två killar hade tillverkat och tryckt ner i sanden så det verkligen blev som en pool, hans affärside eller något.. ;) Har bild på det, lägger in det i ett inlägg om ett tag! Nu är jag i alla fall hemma, ska duscha bort all sand innan det blir skype med min familj som sagt, puss!

90210

Sitter och kikar på en serie, 90210, inte tagit mig för att se den förrän nu! Verkar bra efter 3 avsnitt iaf, kollar mest på killen ovan haha yummy..;) Nu blir det sängen närsomhelst om jag ska orka ta mig upp 5:30 på morgonen.. Godnatt!

What I will do tomorrow... ;)

Kanske känner ni igen denna scen från filmen Narnia.. ?;)

Ska även prova på detta! Hot Water Beach där man gräver ner sig på stranden, det kommer upp jättevarmt vatten från marken, och man får som sin egna varma pool.. ;)

Är borta hela dagen från 6 på morgonen till sent på kvällen så.. hoppas ni läser detta min familj, kommer inte hinna vara hemma till vår skype imorgon.. :/ Jag kan ju se om ni är inloggade när jag kommer hem men annars får vi ta det nu i början av veckan i stället! Hör av er på mejl:)