Bärsmoothie

Hallå!

Inlägget som precis postades skulle egentligen ha kommit upp igår så blev lite konstigt där, allt som står där hände egentligen igår, haha. Just nu sitter jag och söker runt efter lite jobb till sommaren. Om det är någon som vet av något sommarjobb i Umeå i sommar, hojta gärna till!:) Är lite svårt att hitta ett jobb ända härifrån...
Här har ni annars min kvällsismat.

The Great White

Hej!

Gymmet idag på förmiddagen, yeeey. På eftermiddagen åkte vi till parken för att möta upp Kati och hennes barn:). Ikväll var det sedan meningen att jag skulle åka hem till henne men dum som jag var drack jag ett glas vin, hade totalt glömt bort att jag skulle köra till henne sedan haha. Så nu sitter jag här i soffan i alla fall och försöker plugga. Igårkväll pluggade jag någon timme också, lite högskoleprov. Kollar igenom gamla spanskan lite grann också. Det är väl dags att börja nu kanske. Läste ut sista boken av Fifty Shades igår också så måste börja med en ny bok också;).

Så, i helgen åker jag bort från fredagkväll-söndag. Först på fredag och lördag kommer vi att bo på ett hostel i Raglan där vi ska surfa och troligen gå ut också. Varit en attack av en vithaj idag på en man här i Nya Zeeland, på exakt samma kust jag ska åka och surfa på, kul! Han dog till och med under attacken, trots att poliser i båtar försökte skjuta hajen gång på gång verkade dem inte få död på den. Läskigt eftersom det nästan aldrig syns till hajar här i Nz. I alla fall, tillbaka till det roliga. Sedan på söndagen ska vi till Hobbiton! Där man får se dessa kända gröna kullar där Frodo bor i Sagan om ringen, spännande.;)

mån&tis

Hallå!

Då var det en ny vecka igen! Veckorna går riktigt snabbt nu måste jag säga, tyvärr även helgerna.;) Igår handlade vi, besökte en lekpark, lekte med tåg och fikade på "nyacaféetmedendastmodellkillarjobbandes", he-he. På kvällen kom Sofie över och vi bokade lite grejer till i helgen, då jag ska resa bort en snabbis, sjukt taggad! Väldigt längesen jag åkte iväg på en weekendtrip nu faktiskt.

Idag på morgonen var vi såklart på Mainly Music, Sofie och hennes pojke var där för första gången också. Nu är Ava på kindy och Elise vaknar väl upp när som helst. Själv har jag precis fixat klart för middagen, pannbiff med lök, kokt potatis och kokta morötter. Göttttt! Nu på eftermiddagen tänkte jag hinna med lite ärenden kanske, får väl se hur pigg Ava är, annars tar vi det någon annan dag. Ikväll står definitivt träning på schemat, hare!

Mina finisar! Elise går alltid efter mig här hemma nu och säger "linnlinnlinnlinnlinnosv" haha

pics

Några bilder från stranden igår och en minipaj från kvällens Glenfield market!

Outdoor Cinema

Hallå!

Så, utomhusbion i fredags var supermysig. Köpte spanska quesadillas eller hur det stavas från ett matstånd och spanska churros till efterrätt. Jag och Kati låg på vår picknickfilt och njöt.

Lördagen började jag med en timmes konditionspass på gymmet innan jag duschade och gick ner till Takapuna Beach för att möta upp Kati och hennes vän. Där låg vi och gassade några timmar, provade bland annat på Nya Zeelands mjukglass för första gången och det måste vara det äckligaste jag varit med om. Okej, nej kanske inte men det gick inte ens att JÄMFÖRA med Sveriges... Jag förstår att alla här äter frozen yoghurt i stället!

Väl hemma igen duschade jag och gjorde mig i ordning innan jag, Kati, Linda, Sarah och Isabel tog bussen in till stan! Där förfestade vi lite hemma hos Nick innan vi gick ut.

Idag vaknade jag just innan 12 och känner mig sådär lagomt mysigt mörbultad så därför ska jag och Kati åka till stranden och lägga oss och sakta men säkert stekas i solen, haha. Lär väl somna! Ikväll blir det annars en luugn kväll, ska väl kika in Melodifestivalen och såklart ha skype med familjen. Pussar!

Birthday Girls

Halloj älskade vänner och familj och alla andra filurer där hemma!

Igår drog jag till gymmet på förmiddagen - ett av mina favvoställen här. Kommer sakna mitt gym då jag åker hem måste jag säga! På eftermiddagen åkte vi till en lekpark och mötte upp Kati och hennes barn för en playdate fram tills middagen. Kvällen tillbringades med att skriva mina historier om barnen jag måste skriva och att läsa min bok. Pratade lite med min kära Malu också som gav mig glädjande nyheter. Verkar som att hon flyttar med mig till hösten! Men kommer berätta mer om flyttplaner när jag kommit hem i sommar och så.:)

Idag var det simning hela morgonen (blir alltid helt slut av torsdag förmiddagar) och på eftermiddagen efter kindy åkte vi hem till Kati och hade playdate igen. SVETTVARMT igen. Jobbade ända till 8 som vanligt så nu sitter jag bara och slappa i soffan framför tv:n och njuter av tysnaden. Det är något jag saknar enormt mycket från mitt rum/hus där hemma, tysnaden. Här är det alltid något barn som gråter, pratar högt, eller lever om på något annat sätt. Kommer bli lugn i själen första natten jag sover hemma.;)

Kommer troligen inte hinna blogga imorgon men på kvällen ska iaf jag och några tjejer gå på utomhusbio! Det är en nattmarknad brevid också så vi ska köpa på oss lite plockmat och ha en middagspicknick framför den stora utomhusskärmen, HUR mys?

Vill också passa på att gratta mina bästa vänner där hemma som fyller 20 nu under de här 3 dagarna! GRATTIS Sofie, Emy och Maja! <3 Älskar er!:)

Just A Little Is Enough

Tjoho!

Lika underbart väder idag, hoppas ni inte har det för kallt där hemma heller;). Idag började annars Mainly Music igen, vilket är en musikgrupp jag tar barnen till en gång i veckan. Är där med Linda & Thomas! På eftermiddagen då jag inte hade barnen lagade jag en sjuukt god middag. Typ pastasallad och kyckling. Fast grönsakerna i pastan var rostade i ugnen innan så den var varm. En dressing över pastan bestående av bland annat citron och honung, vilket gjorde att den blir lite söt. Runtom kycklingen hade jag en kryddblandning innan jag ugnsstekte den. Mums, haha första gången på länge som jag kände att jag verkligen lyckades med maten.

Efter middagen blev det 3 kilometer fram och tillbaka så nu känner jag mig nöjd sittandes här. Om några minuter ska jag ÄNTLIGEN skypa med Maja, har väl inte pratat med henne på 133 månader typ, känns det som;). Puss!

HOTHOTHOT

Varmaste dagen på länge här i Auckland! Bara för att jag sa till min familj igår över skype att sommaren nog börjar gå mot sitt slut nu då det har börjat kännas lite kallare så blev det förstås URSINNIGT varmt idag haha. Mötte upp Sofie, Linda och Finja med alla barn i en lekpark på förmiddagen. Hann också med supermarket innan vi åkte hem och åt ravioli till lunch. Efter lunch medan Ava var på kindy och Elise sov låg jag på gräsmattan med min bok och stekte i solen, skönt. När jag svettats så mycket att det var nog så åkte vi och hämtade upp Ava. Åkte ner till vattnet och tog oss ett dopp alla 3, börjar dock bli kallare i havet nu om jag inte inbillar mig.

Sedan ikväll efter middagen tog jag bilen till gymmet och tränade en timme, goodie. Kvällen avslutades därefter hemma hos Linda med harrypotterfilm och melon/varm choklad. Godnatt!

sötis!

Det blir alltid bättre framåt natten

Ledsen att det bara blivit lite bilduppdatering under helgen menmen, har inte haft många lugna stunder här hemma. I fredags åt som sagt jag och Linda en fantastisk god buffémiddag uppe i Skytower. Alldeles för mycket åt vi, rullade verkligen till bussen efteråt och hemma hos Linda somnade vi på studs!

På lördagmorgon tog Linda och jag hand om Thomas, tog en sväng till en liten marknad och bakade semlor, mums. Tog med mig en hem också och det var väldigt uppskattat av Ava.:)

Helt spontant blev det bestämt att jag skulle ut så jag och Nick åt middag hemma i hans nya lägenhet (superfin!) innan vi hoppade på bussen till en förfest. Var en tjej som fyllde år så vi käkade tårta och sjöng också. Senare tog jag bussen tillbaka in till stan och gick för att möta upp Finja i en annan lägenhet. Även här vankades det födelsedagsbarn! Vi gick sedan ut på några ställen tills båda var så trötta så vi åkte hem, haha.

Idag åt jag sushi med Kati inne i stan till lunch, tog igen lite prat (har inte träffats på mer än 2 månader då hon varit borta och jag med) shoppade presenter osv. Åkte äntligen upp till den svenska affären för att jag skulle använda mitt presentkort jag fick där på min födelsedag, men självklart var det stängt - VILKEN besvikelse.

Nu har vi precis käkat middag och jag och Linda ska snart boka flygbiljetterna till Fiji över skype. Jag tänkte mysa ner mig framför melodifestivalen också. Dagen avslutas med skype med min familj, kram!

lördag

Lite bilder från min och Lindas romantiska dejt uppe i Skytower. Idag bakade vi semlor! Nu snart - middag och hemmafest (kanske utgång) puss!

Valentinodag

4 months to go

Så igår blev inte planen av riktigt! Vi hade i stället middag hos Lindas hostparents och stannade där resten av kvällen också. Myste med varm choklad framför bloopers av Solsidan, gött.

Idag på förmiddagen var jag ledig så jag åkte till gymmet och gjorde Bodypump för första gången på 2 månader (på grund av resandet osv). Jag tog på samma vikter på stången som jag hade innan jag åkte men det skulle jag nog inte ha gjort, kommer ha världens träningsvärk imorgon. Har också kommit på vart alla snyggingar i Auckland håller hus under dagtid, det är nämligen på mitt gym! Alltid roligare att träna om man har något på att kika på, haha.

På eftermiddagen skapade vi otroliga kort för alla hjärtans dag, och besökte en inomhuslekpark då det regnade. Nu ligger jag i min säng mer förstörd än på länge tyvärr. Så sjukt trött! Tur att jag har roliga planer för helgen, på Valentine's Day ska det firas med buller och bång och på lördag är jag bjuden på middag.. Spännande!

Idag är det föressten ganska exakt 4 månader tills jag lämnar detta land, nervöst och hemskt på samma gång. Här kommer lite saker jag kommer sakna med NZ;

- Att säga "thank you!" till busschauffören när jag kliver av bussen
- Att vara så trevlig mot alla främlingar man möter, få leenden konstant och hälsningar gör min dag ibland.
- Denna värmen nu under sommaren!
- MINA ÄLSKADE UNGAR
- Att jämt och ständigt hitta på saker, åka iväg på resor även om bara under en dag.
- Alla vänner jag har träffat under mitt år!!!
- Den billiga sushin och bion!
- Att kunna springa ner för gatan på 5 min och slänga sig i det varma havet.
- Mitt gym!
- Min solbränna...'
osvosvosv

Jag och Lina just då jag kommit hit!

:):)

God eftermiddag på er!

Har precis förberett klart kvällens middag och nu kikar jag på Gossip Girl. Imorse var det ingen Mainly Music som vi hade trott utan i stället åkte vi hem till Linda och Thomas och hälsade på dem- kaooos var det. Ikväll ska jag fråga min familj om det är okej att jag åker bort i slutet av maj så jag och Linda kan boka flygen ikväll. Efter det blir det någon afterwork på Slipp Inn med de andra au pairerna - hade!

toklinda!

streeeeess

Hallå där!

Slängde in 3 till lite roliga bilder från lördagen, haha totalt nyktra.
Idag har varit en dag med stresss, men sådana dagar behöver man ibland. På morgonen åkte vi till Mt Eden med  Sofie och hennes pojke där vi kikade på utsikten och hängde i lekparken. Blev även en picknicklunch innan jag körde och lämnade av Ava på kindy. Elise sov medan jag tvättade massa, handtvättade lite av mina egna grejer, fixade handlingslista osvosv. På eftermiddagen var det handling på supermarket och förberedde för middagen då jag kom hem igen medan barnen sprang för glatta livet genom vattenspridaren. När vi hade hämtat min hostmum från jobbet dock visade det sig att strömmen hade gått så att det inte gick att laga någon mat.. Då hoppade vi alla in i bilen, drog och käkade på Blitza, som är en pizzarestaurang. Mums! Ikväll tog jag en springtur på 5km och nu har jag duschat/läst bloggar. Godnatt!

Christchurch - sista stoppet!

Stannade till en natt i "Ashburton" eller vad det nu hette där det bara ÖSREGNADE - ÅH. Så vi tog med oss täcket och gick på bio och myste. Såg Jack Reacher, den nya filmen med Tom Cruise!

Dagen efter åkte vi till vår sista destination - Christchurch ännu en gång. Vi började med att åka in till "centrum" vilket knappt var ett centrum då staden har blivit förstörd efter 2 jordbävningar. På första bilden ser ni hur dem har byggt upp affärerna för tillfället i sådana lådor, ganska smart. Det var även lite livemusiiiik. Fikade på café hann vi  också med! Sedan letade vi upp en mysig camping, familjeägd. På kvällen hade vi en sorts avslutningsmiddag med god pizza och en drink! Allt avslutade självklart med några avsnitt Gossip Girl hemma i bilen;).

Sista dagen hade vi suurflektion! Helt underbart roligt och kom faktiskt upp ståendes några gånger!:) Måste absolut göras igen... Drack även världens godaste chokladmilkshake åh.

Morgonen efter städade vi bilen, packade ihop och lämnade igen den. Sade sedan adjö till min kära Sofie på flygplatsen då mitt flyg gick tidigare än hennes. Snyft!

sleeeepy

Herregud vilken lördag! Började starkt med ett mördarpass på gymmet tidigt innan jag gick och la mig på stranden några timmar då vädret var fantastiskt. Åkte sedan hem för att äta middag och göra mig i ordning innan jag hoppade på bussen in till stan för att möta upp Hedvig. Vi träffade svenskorna Bea och Lisa i Albert Park där vi sippade på lite vin - trevliga tjejor! Hela utgången var ganska galen , inte så mycket jag kan skriva här men kul hade vi allt! Bilden från ovan är då vi träffade "stiffmeister junior" och fick låna hans cykeltaxi! Han lyckades även med bragden att köra oss alla 6 tjejor på cykeln till klubben vi skulle till haha.

Hedvig sov hos mig så idag sov vi ut, för att sedan möta Linda på caféet "Villa" där vi tryckte i oss en brakbrunch. Min bestående av lite fruktsallad, en smoothie och french toast. Jag har också varit duktig att tvätta, byta sängkläder och dammsuga mitt rum, tjoho! Kände att jag behövde vara lite produktiv idag iaf!

Snart är det dags för middag och sedan ska jag titta på melodifestivalen och skypa med familjen, mys!

Lake Tekapo

Lake Tekapo blev nästa stopp på vår roadtrip! Helt otroligt vilken underbar blå färg sjön hade... Iskall dock! Dagen efter vi hade sovit här var det meningen att vi skulle typ paddla forsränning eller hur man nu ska förklara, men det blev förstås inställt på grund av vädret:(. Så i stället åkte vi på ett spa med "hot pools", som även hade en bastu med en iskall liten pool att svalka av sig i. En riktigt lugn och avslappnande förmiddag för oss helt enkelt! Sedan bar det vidare!

Queenstown 2

Så var vi tillbaka i Queenstown igen. Det var måndag och tydligen den sämsta dagen att gå ut i veckan. Det stoppade såklart inte oss och tur var väl det för vi hade jäkligt kul på Boiler room! Sofie hittade sin spanjor och jag the man of my dreams eller något i den stilen.

På tisdagen bakfulla som få var det dags för BUNGYJUMP!! Vi åkte ut med en liten minibuss till stället där vi skulle hoppa (och här kära vänner kryllade det av snygga killar så även om ni inte vill hoppa bungyjump kan det vara värt trippen för att ta sig en titt) och sedan åkte man på en liten linbana eller vad man ska säga ut till plattformen. Först var det min tur och var faktiskt inte så nervös som jag trodde, kanske för jag hoppat skydive förut, jag vet inte. Allt gick så fort och till slut räknade han bara ner 3,2,1 och jag tog sats! Skönaste känslan och något som alla borde göra någon gång! Synd att den bara var 134 meter, alldeles för kort att falla enligt min åsikt;). Sofie klarade det galant as well! (trots sina söta sprattlande ben och armar i luften för att hålla sig flygande)

På kvällen var det dags för vår sista kväll i Queenstown - självklart dags för party!! Mina au pair vänner från Auckland hade anlänt så vi trippade iväg i klackskorna till deras hostel för lite fördrinkar. Där fann vi även en trevlig engelsman och det slutade upp med hemska dricklekar... Till slut tog vi oss i alla fall iväg och provade på lite olika barer - vissa mindre bra och vissa bättre. Sofie gick till en annan bar medan jag stannade med girlsen och the man of my dreams. Sedan får jag ett sms om att Sofie är borta och jag får panik hahaha. Stannar kvar tills 4 då barerna stängde, och bestämde mig för att vänta några timmar till innan jag reagerade drastiskt. På morgonen just efter 7 fick jag äntligen ett sms att hon var okej och att hon hade somnat på toaletten på baren hahaha. Herregud vad jag skrattade åt det efteråt, vem händer det ens haha. Slutet gott, allting gott! Och slutet på Queenstown avslutades med bästa hamburgaren jag ätit från Fern Burger - YUM!

Mission Bay

Idag var det en public holiday här i Nya Zeeland, vilket innebar att vi var lediga - tjoho! Tog en sovmorgon som var mycket välförtjänt indeed... Sedan bar det raskt iväg upp mot busshållsplatsen! Linda och Sara hoppade också på bussen och när vi väl hade hoppat av inne i centrum började vår vandring mot Mission Bay. Solen gassade på och såg ut som att hundratals bilar var på väg till exakt samma ställe. Väl framme hittade vi Annie och lite andra au pairer så vi slog oss ner med dem. Solade, doppade oss och njöt av en frozen yoghurt. Gick sedan tillbaka till stan och tog bussen hem igen. Sammanlagt 1,6 mil vandring - skönt!

Nu ligger jag och slötittar flyg och hostel till/i fiji, för dit ska jag och Linda nämligen i maj, ganska precis innan jag åker hem. SJUKT TAGGAD!!

Mission Bay!

Milford Sounds

Åkte en dag ut till Milford Sounds på en båttur! Var lite kaos på morgonen då bilbatteriet var slut, jag hade glömt papperet till båtresan och min plånbok - men till slut fick vi följa med på båten trots allt. Mycket vackert! Käkade väldigt god mat på tillbakavägen till Queenstown också som ni ser på bilden här över.

Just ja! på vägen dit hade även ett träd fallit över vägen - 2 timmar försenade hahah.

Queenstown 1

Första dagen i Queenstown kollade vi mest in stadskärnan lite, och Sofie bjud mig på en födelsedagsmiddag, grillat! Träffade lite locals och andra trevliga människor. Slutade med att vi gick med "pub crawl" som var riktigt värt pengarna då man fick lära känna så mycket folk! SUPERkväll!

Ava dansar till Gangnam Style!

En liten video där Ava dansar till Gangnam Style:):)
Här ser ni parfymerna jag fick av mina hostparents!^^
En tröja jag och Malu fick från Nike, nu kan vi också säga att vi har sprungit maraton!;)
Bikinin jag köpte igår från Billabong - love it!

=(

Så, det går lite segt med både reseberättandet och berättandet om vardagen, men jag har kämpat ganska hårt den här veckan - det får bli min ursäkt!

I fredags kom i alla fall Felicia hit på kvällen och vi kollade film och tog igen snacket vi hade missat när vi hade varit ifrån varandra några veckor. På lördagen sedan följde hon med mig och barnen till lekparken där vi också mötte upp Linda & Thomas! Körde sedan hem Felicia och fick se hur hon bor och träffa hennes hostfamily lite snabbt, trevligt!

Därefter var det bara att skynda sig hem för att städa huset eftersom föräldrarna skulle komma hem dagen efter. Linda kom då jag var klar och då var det dags att åka och handla innan vi hämtade upp Malu inne i stan som äntligen hade kommit tillbaka till Auckland. Vi plockade också upp lite thaimat på vägen hem som vi käkade som middag. Efter barnen somnat satt vi och pratade, såg film och gottade oss innan jag körde tillbaka Malu till hennes hostel. Linda sov hos mig och dagen efter (idag, söndag) kom mina hostparents hem igen. Fick fina presenter av dem! En marsipangrej med chokladöverdrag och tre miniparfymer från KENZO, snällt av dem minsann!:)

Jag tog därefter bussen in till centrum just innan lunch för att möta upp Malu igen. Vi har gått omkring hela dagen och shoppppat (hon ville göra sig av med alla kontanter innan hon åkte hem tll Tyskland!) käkat lunch och middag och pratat av oss. Sorgligt var det att säga hejdå, men som tur är så är det ju inte för alltid! Redan inplanerat att Linda och Malu ska komma och bo hos mig i sommar!:D Men vad ska jag nu göra utan min dagliga dos av Tyskland?