Duck

 
Onsdag. Efter gymmet på förmiddagen satte jag och Ava oss och klistrade in bilder på mig och min familj i deras (barnens) böcker så dom ska minnas mig sen när dom blir äldre.:) När Elise väl hade vaknat packade vi ner en picknick och lite bröd och begav oss till parken/ lekparken. Började med att mata ankorna vid vattnet (Elise hjälpte till på sitt egna lilla sätt, genom att äta brödet själv) för att sedan leka lite och äta afternoon tea. Barnen var så duktiga och glada idag i parken, men både innan vi åkte dit och när vi kom hem igen blev dom riktigt griniga. Kändes skönt när jag hade badat dem och kunde lämna över dem till föräldrarna för storytime. Jag tog då bilen och begav mig till veckans coffee group! Den här veckan var vi säkert minst dubbelt så många som förra veckan (kanske 30 au pairer) och det var riktigt trevligt! Var speciellt roligt att jag träffade lite folk som bor just där jag bor (eller ganska nära åtminstone). Vi tjejer som bor häromkring snackade om att börja ha middag tillsammans en gång i veckan inne i Birkenhead (centrumet närmast oss), hoppas det blir av!:)
 
Sedan har jag varit lite nere ett tag nu och jag kan inte riktigt sätta fingret på varför, vet inte om det är hemlängtan heller. När jag tänker på hemma så ser jag bara mitt rum framför mig, likadant som innan jag åkte, staden Umeå lika tråkig som innan jag åkte. Vad skulle jag ens göra hemma? Det jag saknar är väl familj, vänner osv. Skulle vara perfekt om dem var här med mig.;) För som jag känner just nu vill jag inte bo i Umeå igen, jag föddes definitivt i fel stad. Jag älskar att det aldrig är kallt här, att alla är så snälla och trevliga, öppna. Att det är så vackert! Listan kan göras lång. Men som sagt, jag får nog förbereda mig på att 1 år kommer vara en lång tid ifrån nära och kära, och att hemlängtan kommer att gå i vågor. Nej nu måste jag sova, godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0