Kaikoura

 
När jag sitter på Sydney flygplats och käkar frukost kommer det fram en liten filur vid namn Sofie bakom min rygg!! Vi tog vid snacket som om vi aldrig hade lämnat varandra, skönt! Fixade Sofie ett boarding pass, handlade lite sprit på taxfreen, och sedan gick flyget över till sydön. Väl framme fick vi stressa för att hämta ut campingbilen då deras kontor egentligen redan hade stängt. Som tur var hade tjejen väntat på oss i kontoret. MEN, vi hade tydligen inte fixat en försäkring på bilen och det måste man ha sade hon, så där gick 3000 kronor till från mitt svenska konto, haha. Till slut kom vi äntligen iväg och efter en del felväxlingar, motorstopp och felorientering kom vi fram till ett supermarket i Christchurch där vi handlade lite nödvändig mat att stoppa i vårt kylskåp=kylbag. (Sådant som konservburkar, bröd, mjölk, smör, gottigheter, pasta, pasta & pasta). 
 
Sedan var roadtripen igång! Redan samma kväll körde vi till första staden vid namn "Kaikoura" som är känt för livet i havet eller något, - delfiner, valar, sälar osv. Vi sov på sidan av vägen med massa andra campingbilar och försov oss nästan på morgonen då vi skulle gå upp kl FYRA!! på morgonen... Väl där fick vi våtdräkter och utrustning innan vi åkte ut i båten. Sedan hoppade vi i vattnet... SÅ sjuk känsla, riktigt häftigt! Dem är ju helt vilda och när man ligger och snorklar där på ytan och 30 delfiner simmar förbi 1 meter ifrån dig, det är ganska häftigt. Delfinerna simmade i cirklar med dig osv också. 50 minuter fick vi i vattnet, sedan mådde jag riktigt illa av allt gungande tyvärr. Hela vägen tillbaka till land satt jag och frös i min handduk med en hink framför mig. Brevid satt 2 andra personer och spydde i varsin hink medan en man bestämde sig rätt och slätt för att spy överbord i stället. Tog en timmes sömn i campingbilen då vi kom tillbaka så jag var redo att köra vidare sedan vid lunchtid;). 
 
Föressten angående Sydney, en del som har undrat varför jag inte spenderade någon tid med Jonathan när jag var där. Jag träffade honom lite snabbt men svaret är ja, det är slut mellan oss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0