Weekend

Mitt i mitt reseberättande tänkte jag bara slänga upp ett inlägg om helgen också! I fredags på dagen mötte jag och barnen upp Karin & Linda + deras barn på en strand. På eftermiddagen hade jag så tur att jag var ledig så jag drog en lång powerwalk och en simtur i havet. På kvällen tog jag och Linda bussen in till stan då jag skulle bjuda henne på hennes födelsedagspresent - en middag på mitt favoritställe. Där var även Lindas kompis från Sverige, Fanny och två andra au pairer. Maten var riktigt lyckad och allt avslutades med en glass nere vid vattnet. 
 
Jag sov hos Linda och på lördagen åkte jag och gymmade och var på stranden ett tag i Takapuna. Vid 6-tiden hämtade Linda, William och Hedvig upp mig med bilen. Vi åkte och köpte lite pizza till middag och förfestade sedan hemma hos Linda! Träffade även Annie, Karin och Elin sedan då vi var ute!:) Sjukt mycket mer folk ute i Auckland nu då det är backpackerssäsong!;o
 
Idag har varit min slöaste dag sen jag kom till Auckland. Av någon anledning sedan jag flyttade hit har jag fått så dåligt samvete om jag ens degat kvar i sängen till typ 11 (vilket var ingenting för mig hemma i Sverige). Idag bestämde jag mig i alla fall till sist för att unna mig en och jag har gjort precis ingenting. Kollat igenom 311 avsnitt av Gossip Girl, bloggat, vikt lite kläder och ätit lunch typ. Nu är det snart middag och sedan ikväll blir det skype med familjen. Mina hostparents har åkt till Australien nu så från och med imorgon klockan 3 har jag barnen själv, men det kommer gå bra tror jag. Ska försöka få över lite kompisar hit på kvällarna så jag slipper vara helt ensam efter jag lagt dem varje kväll, haha;). Puss!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0