Citat från barn!

- Det är inte säkert att man vill gifta sig med vem som helst.
Det är inte säkert att man vill klä av sig heller.
Linn 7 år, om att gifta sig
 
- När man gifter sig så får man inte skratta.
Och så får man inte säga nej.
Katrine 6 år, om att gifta sig

- Skaka på rumpan och hoppas på det bästa.
Jakob 9 år, om hur man finner kärlek

- Kossan parar sig med tjuren för att få kalvar.
Tjuren gör det för att den har lust.
Sverre 6 år, om djur 

- Alla djur kom till jorden före människan.
Djurena levde i lugn och ro helt till människorna
kom och gjorde vägar, hotell, hus och kondomer.
Lars 10 år, om djur

- Utseendet spelar ingen roll. Se på mig jag är
jättesnygg, men har ändå ingen å gifta mig med.
Brian 7 år, om kärlek

- Vatten visslar vid hundra grader.
Mons 9 år, om naturvetenskap

- Några män har hår på ryggen. Speciellt förbrytare
och badvakter.
Stina 6 år, om kroppen
 
- Jag tror folk var lyckligare förr i tiden. I alla fall
såg det ut så. Idag blir barnen tvingade att skratta
och se glada ut.
Mattias 6 år, om förr i tiden

- Ett pensionärshem är en sorts kennel för gamla människor.
Familjerna kan lämna de gamla där om de ska åka på semester
eller om de vill vara ifred. Fast de behöver inte ha koppel på sig.
Pelle 6 år, om gamla människor

- Kvinnor har kurvor, medan män har portfölj.
Björn 7 år, om kvinnor och män

- Förr i tiden trodde man att storken gjorde barnen.
Nu har man gått över till mer modernare metoder.
Anne 8 år, om hur barn blir till


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0