Måndag

Gör inte så mycket ikväll förutom att ta det lungt bara. Har pluggat spanska eftersom jag har prov imorgon, ser nu Oscarsgalan med familjen och har sett Top Model. Vi ses imorn!

Mamma och jag för några år sedan:)

Dag 14

En bild på mig själv för ett år sen.

Vet inte exakt när alla bilder är tagna, men kan lägga in några gamla bilder bara.

Den här är snart ett år gammal. Då vi hade dansuppvisning innan sommaren,

Ett och ett halvt år sedan, gud vad tiden går fort då man har roligt Emil;)..

Kulturnatta för ett år sedan!

Valborg för ett år sedan!

Kommer på bio i Maj

Black Leather

Dag 13

Mitt drömbröllop.

Självklart vill jag ha mitt bröllop på en vit sandstrand istället för en stor kyrka. Just vid havet, inte för många människor, då blir det för ytligt. Vita kläder, persikofärgade blommor i håret och handen. Väldigt viktigt att det inte får vara något fel på klänningen.. jag menar man kommer ju använda den så ofta sen! Mat, tårta och allt, det kan vi ta då det är dags. ;)

Söndag, mysiga söndagar.

Hej på er alla goa människor där ute! Även fast jag har massa spanskaplugg att göra idag så känner jag på mig att den här dagen kommer blir hundra gånger bättre än den igår!

Börja föressten väldigt gärna att kommentera med era namn! Vill så gärna veta vilka ni är som läser min blogg!:)Puss på er och ha en underbar dag! (Glöm föressten inte Solsidan ikväll)

Åhh shoppingen i Bangkok var sjukt bra som ni ser på bilden hahaha... vill SHOPPA.

Trouble

Ikväll ska mina vänner BK och Maja gå en hårshow på Rex! Tyvärr är tydligen biljetterna slutsålda för länge sen och jag antar att jag ändå är för liten för att komma in;).. Så det var ju lite synd

Jag vet inte om jag ens har skrivit det tidigare, men jag blev sjuk i onsdagskväll. Fick en stor klump i halsen, så att det gör ont när jag ska svälja. Har fortfarande kvar förkylningen, så det känns väldigt drygt. Har tydligen smittat Emil också, kanske inte så konstigt. Blir alltså en lugn kväll, och jag är på dåligt humör.
Ingen toppendag, definitivt inte...

Clothes

Kläder jag har fått av min kusin idag! På vissa bilder har jag en svart kjol (tex den första) och den har jag haft sen förut :).

Tror jag har glömt att visa mina nya tofflor också.. söta va :]?

Maybe you need the extreme?

Emy

Ikväll har jag varit hos Emy och gett henne min present. Jag hade förstorat upp en bild på oss två, köpt en ram osv och ett par örhängen! Blev nog väldigt bra. Sedan fick jag äntligen träffa deras nya hund Nellie! Tänk er en chihuahua, fast en valp!! Jag har verkligen aldrig sett en sådan liten hund, sjukaste söt! :D Och livlig haha..

Här är det jag gav Emy, på baksidan av ramen står det : FÖRALLTID. (Bild tagen av Emy)

Cry For You

- Varit jätteförkyld
- Varit dum nog att gå ute i denna kyla fast jag är sjuk
- Varit på Wayne's med Emma
- Hjälpt Emil att hitta kläder på stan. Blev tre par byxor, jeansskjorta och en vanlig skjorta.
- Köpt presenter till kompisar och strumpbyxor till mig själv.

sing for me

Vet inte varför, men jag kan aldrig sluta lyssna på den här låten. ;)

Burlesque

Väldigt bra tjejfilm, redan sugen på att se den igen.. :)

I brevlådan

Haha, det var ganska mystiskt att jag fick hem den här ringen i en påse adresserad till min pappa. Jag hade ingen aning vem det var ifrån, och det stod inte heller, så det var ju lite läskigt. ;) Men den är en present från Modekungen eftersom jag fick jackan mycket senare än vad det var tänkt. Det var någon som frågade vars jackan var ifrån, den är från Modekungen som sagt!

Två nya mineralfoundations från elf.

hej

Vet att jag inte har uppdaterat så bra nu på senaste tiden men jag har varit slut på allmänt bara. Men slänger in ett inlägg senare ikväll där jag visar vad jag har fått hem i brevlådan.

Idag var det hårshow på Draggen och Anton i min klass gick modell bland annat! Sedan på eftermiddagen hade jag och Emma två PRASO-elever, vilket gick super. Ikväll ska jag bara ligga död här i sängen, precis som jag gör nu. Sedan kommer älsklingen hit också;). Kunde sportlovet komma mer lägligt? Nej.

Hur snyggt var det inte med en läderhuva på jackan?:)

Maja 18 år!

Grattis gumman!;*

Dico Copenhagen

Emy 18 år

Äldsta bilden som finns på oss, döda mig inte nu emy...
Grattis 18-åringen! :D (L)

Dag 12

En bild på ett ställe jag vart på. (Hoppade över dag 11)

Vid Grand Canyon (USA)

Skor

Någon undrade vars jag hade köpt skorna på denna bild! Dom kommer från Nelly.com, men det var ett ganska långt tag sen nu som jag köpte dem, så jag minns inte vad de kostade!

Sofie 18 år - bilder!

yesterday

Jag lägger in bilderna från igår imorgon, har inte så mycket tid idag. Ska hinna med att börja med fysiken, skriva lite på dagboken från Polen kanske, Solsidan, och annat.

Iaf, igår började vi med att göra middagen i lägenheten. Det blev fläskfilé, potatis i ugn och en god sås, underbart gott! Sofie blev jätteglad över min present föressten.:) Jag hade gjort ett helt album med (dom flesta) bilderna som finns på oss, skrivit lite i det osv. Vi som var där var jag, Sofie, Lovisa, Petra, Julia och Bahar! Vi var kvar ett ganska långt tag hos Sofie innan vi drog till Fredrik som bor jättenära mig! Där var det en del folk också, så vi stannade där tills just innan 1. Vi hann även med att sjunga för Sofie (och även för Alexandra som faktiskt också blev 18 år på tolvslaget!) där klockan 12. Mamma var snäll och hämtade oss sen, släppa av de andra tjejerna i stan och köra mig bort till Emil. Somnade nog ganska direkt där och idag hämtade pappa mig vid lunch ungefär. Tack för igår iaf!:)

summer

Vita spetsbyxor, oh la la..

gårkvällen

Filmen var bra igår, men ingen super! Dock var det häftigt med 3D eftersom det var mycket under vatten osv!:D Väldigt spännande film, och grät till och med på ett ställe:]. Sedan somnade jag ganska på en gång hemma hos Emil.. haha taskig jag är. Men ska dit senare ikväll så att.

Ikväll blir det som sagt godgod middag hos Sofie med ett par tjejer, så det blir nog trevligt. Sen åker jag och sover hos Emil senare på natten. PUSS.

lördag

Taggar kvällen sjukt mycket! Ska iväg på middag hos Sofie med några andra girls. Vi ska fira att hon blir 18 år på tolvslaget och sen blir det väl att dra vidare eller något, BYE

Sanctum

Blir denna film ikväll på bio med Emil! Sover hos honom efteråt så jag uppdaterar imorn igen:).

Armband

Köpt i Polen, köpte även underkläder

Dag 10

En bild på mig idag och vad jag hade på mig. (Det här är jackan från Modekungen som jag fick hem på posten innan jag åkte till Polen) Vet att det är sämst kvalla men jag hade bråttom.. Och jag såg förj*vlig ut rent ut sagt så blev lite överkluddat (A)

Manizheh sjunger i glashuset

Min fina vän Manizheh spelade tre av sina låtar i glashuset på torget idag. Alla tre har hon skrivit text och musik till.

Polenbilder del 5 - Tre filmer från resan

Jag lovar att det här blir sista inlägget om Polen! Har nu inget mer att visa er:).

Musikvideo inspelad i Ystad.
Medverkande: Olivia Ählström, Moa Westlund, Greta Wester.
Låt: You Raise Me Up

De här två sista filmerna är ganska dåligt ljus på, men det får allt fungera ändå.
Filmen är från då vi åt på en judisk restaurang, då det kom några och spelade musiiica

Sista kvällen, charader! ;)

Polenbilder del 4 - Tredje dagen i Polen

Malin och Greta på alla hjärtans dag!

Ingången till lägret Auschwitz.

Zyklon B. Gift som användes till att döda judarna i gaskamrarna,

Hår från 40.000 judiska kvinnor!

Fanns massa personliga saker som barnkläder, skor, väskor osv.

Kvinnan till vänster vägde 75 kilo när hon kom dit och 25 kilo på den här bilden. Hon överlevde faktiskt ändå,

Före och efter bild på en kvinna.

Väggen där dom sköt ihjäl människor.

Den gaskammaren som finns kvar!

Middag med underbara människor :)

Senare på kvällen blev det Hard Rock Café som ni ser här ovanför. Drickan på bilden var typ det godaste jag någonsin hade druckit, smakade typ som rinnande frukt. Massa mango osv!

När vi kom tillbaka till hotellet blev det charader på vårt rum :)

Och till sist flygresan hem! Moa och Olivia

Polenbilder del 3 - Andra dagen i Polen

Lägret Birkenau

Barackerna dom sov i,

Toaletterna som 2000 personer skulle dela på, under en kvart.. Lika många som går på Dragonskolan.

Ruiner av en gaskammare!

Kort som judar grävde ner så att de skulle finnas kvar. Nästan alla på korten är idag döda.

En konstnär kom med första lasten till lägret och klarade sig i hela 5 år. Han dog för 2 år sen, och har en utställning i ett kloster med massa hemska bilder hur han såg på allt.

Girlsen jag bodde med:).

Middag på en judisk restaurang med musikunderhållning ;)

Sötnosarna Olivia, Moa, Greta

Bilden i VK! :)

Polenbilder del 2 - Första dagen i Polen

Äntligen hade vi kommit fram till hotellrummet! Malin och Greta på bilden ovanför:). ^^

Vi fick en rundtur i Judiska kvarteren, här ovanför är en bild på en marknad som finns där.

Stolarna är ett minne till alla judar som kom för att bli instänga i ghettot. Att det blev just stolar var för att många av judarna tog med sig massa möbler och sådant dom trodde att de skulle behöva, som tex stolar.

För ni som har sett filmen Schindlers list så vet ni varför vi besökte hans fabrik. Han lät många judar jobba här och gav dem bättre levnadsförhållanden, och det ledde till att han räddade väldigt många.

Väldigt många hus i Polen såg väldigt förstörda ut, som att det hade brunnit eller något liknande.

Det som finns kvar av ghettomuren!

Ett apotek i ghettot där en apotekare jobbade och hjälpte många judar genom medicin och så vidare. Idag var det ett museum.

Minnesstaty!

Söta Greta:)

Polenbilder del 1 - Resan dit

Bussresan ner till Skavsta flygplats!

Där blev flyget inställt och vi fick sitta flera timmar och vänta. En tidning kom och intervjuade Adam eftersom vi höll humöret uppe med allsång och musik. ;)

Bilderna ovanför här är tagna i Ystad. Vi åkte först buss tillbaka till Sthlm, sedan nattåg till Malmö, och tåg vidare till Ystad. Vi sitter här och väntar på färjan över till Polen. :)

Söta Olivia på färjan:)

Sista kvällen i Krakow!

Helllu!

Tänkte bara uppdatera lite att resan som sagt började lite sämre med inställt flyg och istället fick vi sitta flera timmar på en liten flygplats i Skavsta utan mat. Men vi i NS höll uppe humöret såklart med musik och allsång som underhållning! Sedan blev det:

- Buss tillbaka till Stockholm
- Nattåg till Malmö
- Tåg vidare till Ystad
- Flera timmar på en färja till Polen
- Nattåg till staden Krakow där vi bor!

Men efter en trög start har resan varit super! Vi har ju varit på båda lägrena Auschwitz & Birkenau och även sett lite andra grejer som ni får se bilder på när jag kommer hem. Idag har vi också shoppat lite och fikat på Hard Rock Cafe:). Ikväll är det sista kvällen och imorgon åker vi hem! Mer uppdatering då, pussar på alla där hemma!

jackan!

JAG HAR FÅTT MIN JACKA!(L) Efter 3 veckors försening kom den.. tyvärr får ni inte se den innan Polen, för jag kommer knappast hinna ta kort nu. Har inte stoppat i ens en sak i väskan än.. Och nu kommer Emil snart, meniaf, jag ÄLSKAR luvan, lite för "regnjackamaterial" kanske och lite lång/stor, men fin ändå med snöret i midjan osv:D nöjd är jag! puss

Polenresa med skolan en vecka!

Kan ni förstå att jag åker bort från Sverige imorgon, oj så skönt det ska bli. Flyger till Polen en vecka med rasismkursen på skolan för att besöka bland annat förintelselägren och annat! Även en del shopping såklart, god mat och bra sällskap!:D Vi bor på ett hotell väldigt centralt i staden Krakow och det ska tydligen vara en väldigt vacker stad med fina gamla byggnader osv. Kommer bli många bilder tagna!

Bussresan startar från Dragonskolan natten mellan onsdag och torsdag klockan 03:45 på natten, roligt va? Sedan blir det bussresa ner till Stockholm, och sen flyger vi till Polen. Kommer hem nästa vecka på onsdag natt, men då är skolan nog shysst att låta oss vara ledig den dagen och sova ut iaf.

Nu har jag hittat en bra resväska, bra väska att ha som handbagage, skrivit en lista vad som ska med och kollat ut vad jag ska ha med i bussen att äta! Men packar först imorn efter skolan.. Blir att träffa Emil imornkväll också såklart så jag slipper sakna honom så mycket.

BK 18 år!(L)

Jag har inte orken att lägga in nya bilder på bloggen nu när jag har laddat kamerabatteriet till Polen. Men efter Polen, då lär ni nog bli less på alla bilder ska ni allt se!;) Har iaf haft en bra dag med ett enkelt biologitest, träffat mina fina tjejer mkt idag och varit allmänt glad bara.

Men nu till det viktigaste. Den här dagen är tillägnad Emma Alicia Bengtsson Karlsson som fyller vuxen idag!:D Började dagen med att ge henne min present som var ett presentkort på Wayne's, som hon blev jätteglad för. Jag och BK går alltid till Wayne's så jag tänkte att det skulle passa! Du är en underbar person Emma, och du betyder väldigt mycket för mig trots att vi träffades först i 1an:). Ha en underbar och fin dag gumman.

movietime

Rekommenderas varmt. Väldigt varm, mysig och söt film.

söndagar

Jag sitter begravd i biologipapper. Får inte in så mycket i skallen så ska ta tag i att måla mina naglar nu ist!

Igår var jag, Emil och mamma och handlade på Ica Maxi, sedan blev det nachogratäng till middag här och efterrätt. Melodifestivalen är ju ett måste, även om det mest var spännande när man var mindre. (A) Jag har inte hunnit gjort så mycket idag sedan Emil åkte, men snart blir det middag, solsidan och mer biologi;p.

Börjar föressten blir SJUKT taggad på att åka bort från Sverige på torsdagnatt!

snygg

FREDAG(L)

Haft en riktigt bra dag och nu fortsätter den lika bra. Ska till Umedalen och handla mat med Emil snart. Sedan blir det att laga något gott tillsammans hos honom och mysa ikväll framför tv;n! Ni får ha en bra kväll oavsett om det blir lungt eller vilt!;)

old one

Hold It Against Me

so true

hellu

Godmorgon!

Igår satt jag och pluggade heeela kvällen, roligt va? Nu på morgonen har vi haft stresshantering och jag höll på att somna. Dessutom snöar det sönder här utanför fönstret nu? vad heeende? Haha, har hål nu iaf så vi sitter i biblioteket och gör bort lite plugg. Kör på idrottskläder hela dagen idag, för sen har vi gym, riktigt skönt. Efter skolan måste jag ta tag i att

- städa bort kläder
- slänga kläder jag ska ha i Polen i tvätt
- Ladda ipoden och lägga in ny musik (julmusik är kvar..)
- ladda kameran
- Göra en sak till stresshanteringen
- Göra lite biologi och spanska

HELG VARS ÄR DU. Fått ett till prov och inlämningsuppg till nästa vecka också..

faceshoot

Jag har ganska mycket skoluppgifter jag måste få klart nu innan jag åker till Polen, (nästa vecka på onsdag) och dessutom vill jag ju vara med Emil i helgen innan jag åker så jag slipper sakna honom lika mycket. Bloggandet kommer tyvärr att få lida lite innan jag åker och jag kommer inte att kunna blogga något alls medan jag är i Polen. Kanske är jag duktig och tidsinställer lite inlägg till den veckan jag är borta... Men vecka 7 då är jag tillbaka på riktigt!;)