2 månader

 
2 månader idag sedan jag flyttade från Umeå, 10 to go!;) Idag gymmade jag på morgonen och efter lunch stannade jag och kidsen hemma eftersom det fullkomligen öste ner regn. Så konstigt då det var sommarvärme på förmiddagen. Tänkte precis tanken utanför gymmet, våren är nog här nu! Tji gick jag! Vi gjorde det bästa av situationen och lekte med vår nya playdoo deg och klippte lite snöflingor. (Tjejerna har aldrig sett snö så dom fattade ingenting menmen..) ;). 
 
Ikväll åkte jag och några andra au pairer till ett café i Albany för lite kaffe och prat, mycket trevligt. Och snyggt gjort av Fiona (tjejen i brunt långt hår) att dra ihop ett gäng. Vi kommer nog försöka göra något varje vecka nu:). Köpte med mig goda muffins hem till mina hostparents också, var omtyckt!:) Är lite nervös för imorgon åker mina hostparents på en romantic weekend och sover borta tills på fredag. Jag har alltså barnen från 8 på torsdagmorgon till fredag, middagstid. Men det kommer nog gå bra hoppas jag. Är lite orolig för min telefon för tillfället dock, tappade den i badkaret då jag skulle bada barnen.. Har tappat den typ 5 miljarder gånger förut i vatten så den borde väl hålla den här gången också men för tillfället funkar inte skärmen. Får väl annars låna telefonen som familjen har så länge.. Hade hoppats på att den här telefonen skulle leva ända tills jag åker hem, så kan jag köpa en iphone då jag kommer hem eller något, vill inte köpa det här.. menmen vi får se helt enkelt.
 
En sak jag har funderat på. Sedan jag kom hit har säkert 5 random personer som jag inte känner kommenterat hur "coolt och snyggt" det är att jag har tre likadana örhängen i olika storlekar i mitt öra. Är inte det lite konstigt, har man inte så här i Nya Zeeland haha? Låter verkligen som dom aldrig har sett det förut. En liten tanke bara;)
 
ps: jag och Ava gör på första bilden våra "sadfaces" för att vi vill att det ska sluta regna och att våren ska komma, hehe. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0