"Är du svensk?"

 
Hi!
 
Min natt var hemsk. Jag somnade vid 12tiden och vid 2 vaknade lillen och började gråta. Jag väntar 5 minuter för att se om hon somnar om, sker däremot inte. Jag går upp till henne och gosar med henne tills hon somnar igen. Går försiktigt ut genom dörren och går ner och försöker sova igen. När jag har börjat känna mig halvt sömnig igen vid halv 3 vaknar hon på nytt. Jag väntar 10 minuter denna gång men hon fortsätter gråta. Jag gör i ordning varm mjölk i en flaska och går upp och ger henne den. Håller henne tills allt är uppdrucket och lägger henne än en gång i sängen. Jag kan säga att sista gången jag kollade på klockan var den 4, då somnade hon äntligen på riktigt. Sedan vaknar hon självklart vid 7tiden redan på morgonen. Jag har varit helt död på eftermiddagen och kvällen idag kan jag säga. Vi började i alla fall morgonen med att städa barnens rum och toalett, och passade även på att städa mitt egna rum medan Elise sov. Sedan blev det en lunch innan vi hoppade in i bilen och drog till Devonport. Är väldigt fint där nere vid vattnet och först lekte barnen lite i lekparken. Sedan gick vi upp mot restaurangerna och småaffärerna för att fika lite på ett café. Köpte även ett nytt minneskort till systemkameran, 150 kr, trodde mig minnas att minneskort är dyrare än så menmen.
 
Sist men inte minst hittade vi också den enda svenska affären i Auckland (kanske hela Nya Zeeland?) som heter "Nord". Där hade de självklart sådant som daim, marabou och djungelvrål. Fick med mig en marabou hem som var omtyckt av familjen. Svenska kvinnan i butiken var btw mycket trevlig och sa att jag kunde ringa henne om jag undrade över något, haha. ;) 
 
Ikväll har vi bara ätit middag, druckit lite vin min hostmother fick i födelsedagspresent och kollat på en sjuk dokumentär, haha. Jag är så trött så jag orkade verkligen inte ta mig ut för att göra något, håller på att somna i precis detta nu, haha. Tänkte försöka ta mig upp lite tidigt imorn också. (Eller åtminstonei inte allt för sent, haha) Godnatt nu!

Kommentarer
Postat av: Siiri

haha det är ju finsk marabou!! :D "maitosuklaata ja daimia" ;)

Svar: Om man läser riktigt nära står det "Made in Sweden! ;)
Linn Lundkvist

2012-08-25 @ 08:21:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0