Buy Me A Car

 
Vilken konstnär!
 
Idag har varit en tung dag och jag har haft huvudvärk hela dagen. Första dagen utan bil och det var hemskt tråkigt att bara vara hemma heka dagen. Det är så svårt när barnen är så små och man tycker man är så klurig som kommer på pyssel till dem, sedan ledsnar dem på det efter en kvart också måste man komma på något nytt igen. Och tiden går så fruktansvärt mycket saktare då man inte får åka iväg och göra roliga saker med dem.  Det är nu jag uppskattar alla aktiviteter barnen ska på varje vecka.. ;) Vi lyckades iaf hinna med detta idag:
 
- Målade giraffer med hjälp av handtryck
- Haft picknick i trädgården, spelat fotboll, blåst såpbubblor och jagat dem tills dem spruckit
- Gjort all tvätt, vikt all tvätt
- Gjort all disk
- Lagat potatisgratäng, biffar (köpt en sås;))
- Tagit fram tågbanan och lekt med den
- Läst säkert 7 böcker
- Lärt oss 3 nya svenska ord (härligt, dinosaurie, "hur mår du")
 
Haha listan kan göras lång.. Och ändå gick tiden så långsamt;) Imorgon ska jag försöka mig på att ta barnen ner till vattnet och lekparken där.. Håll tummarna att det inte regnar. Ska bli spännande om jag klarar uppförsbacken på vägen tillbaka också, haha. 
 
Föressten så räddades dagen av att jag åkte in till stan med Lina och Siiri för lite frozen yoghurt. Hade en riktigt trevlig kväll och kändes självklart tråkigt att säga hejdå till Lina då det här var sista gången vi sågs här i NZ. Nu har jag lite saker att ta hand om och känner mig sjukt stressad då jag egentligen behöver sömn mest av allt just nu så, kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0