Learning Story

 
Idag på förmiddagen kom min programme manager Nela på besök! Vi fick lite nya leksaker till tjejerna, hon kollade hur allt var med mig, gav mig lite tips angående mina learning stories jag ska skriva osv. Jag ska skriva en learning story för Ava och en för Elise varje månad. Med en sådan menas ett A4 med text/bilder om en händelse, upprepade händelser i rad, ett samtal, egentligen vad som helst som jag tycker var ett "WOW-moment" i barnets liv. Jag funderar faktiskt på att publicera dem här så min familj kan läsa dem, dom kommer förstås vara på engelska! Alla learning stories samlas i en bok som barnen får då jag åker, så att dom kan minnas mig och vad vi gjorde tillsammans. Jag sitter just nu och knepar och knåpar med Elises, temat för hennes denna månad kommer vara att hon har lärt sig att gå såklart. Mina första kommer säkert inte vara så perfekta, och språket får vi se hur mycket tid jag lägger ner på, men förhoppningsvis blir det en rolig sak att titta igenom sen. Och vill skriva ner dem här på bloggen så även jag har kvar dem i framtiden.
 
På eftermiddagen åkte vi till playgroup där det var massa barn och au pairer att leka med.:) Vi bakade play-doo deg som vi senare fick ta med hem (ska lekas med imorgon!), vi grävde i sandlådan, gungade och så vidare.
 
Middagen blev väldigt god! Pyttipanna med potatis, morötter, palsternacka, bacon, korv, lök och persilja. Till det en majonnässås och färska rödbetor. Blev riktigt gott, roligt uttal av mina hostparents också av "pyttipanna";) Nu känner jag mig duktig som har skrivit några meningar och dessutom lagt in en bild (ojojoj vad lat man blir då man inte pluggar regelbundet) så nu ska jag slå på ett serieavsnitt! 
 
Ps. Har bett om mer jobbtimmar av Garry så jag ska kunna spara ihop alla pengar till mina resor till jul.. Antingen kommer jag jobba en kväll till i veckan eller ibland en lördagförmiddag. Kommer då jobba mer än 50 timmar i veckan, vilket är mycket, men jag kämpar hellre det här halvåret än att inte kunna njuta när jag väl är och reser. Det kommer vara värt det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0