Rotorua del 1

 
Jag gör tre olika inlägg eftersom att det annars blir så mycket bilder på rad...
 
Roadtripen började bra med att tjejerna får punka på bilen när dom är på väg för att hämta upp mig.. härlig start! Två timmar senare med TRE nya hjul på bilen var vi äntligen på väg att börja den tre timmars långa resan. Första och andra bilden är från staden Cambridge där vi stannade på ditvägen för att käka lite lunch. Hittade oss en park med en vacker sjö! Helt otroligt hur vackert landskapet är som man kör igenom.. Gröna kullar exakt överallt med kor och får, precis som jag hade föreställt mig det. Har tyvärr inga bilder på det, men jag lär ju få fler chanser!;)
 
Väl framme i Rotorua började det förstås spöregna (Nya Zeelands och dess oförutsägbara väderändringar...) men direkt efter att ha checkat in på hostelet där vi skulle sova tog jag och Siiri oss ut till en park brevid. Rotorua är en stad känd för dess aktiviteter i marken, så överallt finns det kokande "mudpools" och liknande, rök kommer upp från marken överallt. Över staden ligger därför en ganska vad ska man säga, ofräsch stank också, haha. Fick i alla fall lite bilder från parken, här ovanför!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0