Rotorua del 3

 
Okej, sista delen av Rotorua! Jag tänkte bara säga också att det här var ju första gången jag bodde på ett hostel. (Som typ alla backpackers här i Nya Zeeland åker runt och bor på. Vi bodde 8 personer i ett rum, en dusch och med en toalett. Den upplevelsen är något jag helst inte gör om måste jag säga, haha. Hade gått bra om det var ett rum för 4, om vi tjejer hade haft ett eget. Nu var man tvungen att vara tyst på grund av de andra, byta om inne på toaletten osvosv. Hur klarar människor av att resa runt sådär?!:o Hade aldrig klarat mer än en natt, haha (A) 
 
Efter vi hade kommit tillbaka från Maoribyn mötte vi upp Vilma på hostelet för att sedan gå till en bar/klubb inne i centrum. Nu är ju Rotorua inte världens största stad så partylivet var väl kanske inte det bästa jag stött på måste jag säga;)! Vi tog oss även senare på kvällen till "Lava bar", ja, ni hör ju bara på namnet haha.. Jag och Siiri drog i alla fall och drack choklad där efter 12 då vi blev less och trötta;) Men lika trevligt var det! Och skönt att sova tidigt då jag bara hade sovit 4 timmar natten innan vi åkte iväg. Därför kunde jag och Siiri idag (söndag) ta oss upp vid halv 9 för att gå till ett café och käka frukost. Som ni ser på bilden blev det amerikanska pannkakor med en latte på det. Vilken underbar start på dagen! Bättre blev det då vi tog vårat pick och pack till "The polynesian spa" som är rankad som ett av världens topp 10 bästa. Vattnet här värms upp från marken och det var helt sjukt varmt! Aldrig badat så varmt någonsin... Dem rekommenderade alla att sitta i 15 minuter i taget och sedan gå upp ett tag och dricka vatten, haha. Utsikten var fin från poolerna i alla fall och det var inte så fasligt dyrt heller. Väl värt pengarna att göra ett besök här! 
 
Till sist innan vi började hemfärden åkte vi förbi en vacker sjö där bergen var täckt av all dimma och rök. På hemvägen sov jag det mesta av tiden men vi hann med en lunch på Subway och en latte på Esquires.;) Allt som allt, trevlig resa och skönt att komma bort från Auckland ett tag! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0