Vulkanutbrott

 
Första vulkanutbrottet i Nya Zeeland på 100 år! Nere vid Wellington hände det ungefär, ett askmoln på 6000 meter rakt upp i luften. Typ Nya Zeelands vackraste vandring ligger vid den vulkanen och blev säkert förstörd nu, kuuuul. Ingen har evakuerats men dem som bor där ska stanna inomhus så länge verkar det som. Faran verkar dock vara över enligt Civil Defence.
 
Annars idag har vi varit på Mainly Music och Playgroup som vanligt, busy dag! Försökte mig ju också på en korvstroganoff, blev förstås inte som i Sverige då grädden inte är lika god här osv, men helt okej! Råkade dock köpa alldeles för mycket korv och grejer så jag lagar det nog igen på torsdag till mig och barnens middag.. ;) Nu måste jag gå och vika lite kläder! Kram på er:)

Kommentarer
Postat av: Annie

Det ligger inte riktigt vid wellington ;D vi var där i helgen och de blev inte alls drabbade..Men ja, sjukt läskigt och tråkigt att det inte kommer ske några mer vandrinar där :S

2012-08-07 @ 12:29:09
URL: http://anniegoransson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0