Christmas in NZ!

 
Merry Christmas!
 
Igårnatt skypade jag som sagt med min släkt då de firade julafton hemma hos oss! Var därför ganska trött idag då jag gick upp just efter 7 då barnen hade vaknat och ville börja öppna alla deras julklappar! Både barnen och föräldrarna verkade nöjda med mina julklappar som tur var:). Själv fick jag ett par silver/pärl örhängen från Pandora av mina hostparents som ni kan se på bilderna!
 
När vi hade käkat pannkakor till frukost och gjort oss i ordning åktei vi hem till min värdmammas farbror för att fortsätta firandet. Där käkade vi jullunchen bestående av en stor räksallad, julskinka, senap, bröd, kex & ost och potatis! Till efterrätt hade vi "christmas cake", cheesecake och "truffle". Enchristmas cake bestod av massa frukt, russin osv och var väl därför ingen stor favorit hos mig. Cheesecaken och trufflen var däremot riktigt goda! Barnen hann också med ett dopp i poolen och lite spring i vattenspridaren;). Inte bästa vädret tyvärr dock! Dagen avslutades med filmen Kalle i chokladfabriken och nu håller barnen precis på att läggas till sängs. Jag tänkte bara kolla på lite svenska julprogram på svt för att få lite nostalgi och sen troligen gå och lägga mig. Fick knappt någon sömn inatt så är så himla trött. Imorgon den 26e dec är det "boxing day" här vilket betyder att man typ byter alla julklappar man inte gillade osv, alla affärer är öppna och har sjuka reor! Får se om jag håller mig undan därifrån eller inte... God Jul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0