Les Mills

Då var första arbetsveckan över! Allt har flytit på tycker jag och jobbet är som jag förväntade mig, så det känns bra! Idag var jag och barnen i Takapuna på förmiddagen för jag hade bestämt möte där på Les Mills gym. Sjukt stor skillnad jämfört med Sverige. Mejlade chefen för gymmet och frågade om priserna, får då till svar att jag ska komma dit så han kan visa mig det bästa alternativet för just mig osv. Så jag åkte dit, han visar mig runt hela gymmet, berättar om kurserna man kan ta, att han kan hjälpa mig med allt jag undrar över, visar mig olika prisalternativ osvosv. Var säkert där en hel timme haha, självklart kunde jag inte säga nej efter den där introduktionen...
 
 
Les Mills är som några av er säkert vet alla dessa kurser som bodypump, bodycombat osvosv, tydligen kommer snubben som kom på allt det där härifrån Nya Zeeland, haha. En konstig sak är att förutom att ha varit en atlet och startat en stor gymkedja har han dessutom varit borgmästare för Auckland.. ;) Gymmet hade allt från en del med maskiner, en del med fria vikter, rum för kondition, spinningrum, uteplats för boxningsträning, uteplats för cirkelträning osv. Självklart också salar för alla pass. Det passar mig väldigt bra eftersom de har pass från 06:00 på morgonen till cirka 20:00 på kvällen. Eftersom jag jobbar för det mesta från 8 till 6 så är det svårt för mig att hitta tider som passar. Kommer försöka träna någon kväll i veckan efter middagen, onsdagförmiddag och på helgen. Det är svårt då jag inte alltid kan låna bilen av familjen ifall dem ska använda den. Och buss varje gång kostar ju en del i slutändan. 
 
Gymmet kostar 550/månad så det är tur att jag tjänar en del pengar, haha. Tittade lite på andra gym som var lite billigare men tyvärr hade dem i princip inga pass alls... Då hade jag troligen knappt använt gymkortet vilket kändes onödigt. Har ju bestämt mig för att satsa på träningen medan jag är här och lägger därför pengarna på något jag tycker är värt det. Ska faktiskt dit redan imorgon på förmiddagen och testa något pass, är sjukt peppad! Godnatt folket:)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0