Auckland's Garden

Det känns helt sjukt att jag bara har varit här i en vecka och 3 dagar, har verkligen börjat vänja mig nu att det här kommer vara min vardag i 1 år framöver. Jag har också lärt känna familjen bättre, och har fått en bättre kontakt med barnen. Kommer säkert ta åtminstone 2 månader innan jag verkligen är insatt i alla rutiner och känner mig mer självsäker, men det får man ju räkna med. 
 
Idag åkte jag tillsammans med familjen till Aucklands botaniska trädgård. Det var hur vackert som helst med växter från hela världen (till och med en del jag kände igen från Sverige!) och då är det ändå bara vinter nu så i princip inga blommor hade slagit ut. Får ta och åka tillbaka dit då sommaren har kommit hit. Annars har jag börjat ta tag i träningen igen, har sprungit två gånger nu sen jag kom hit och har börjat titta runt på en del gym. Min plan är att hålla uppe tränandet hela året (i princip alla au pairer brukar gå upp ganska mycket under sitt år, Julia berättade att hennes kompis hade gått upp 18 kilo...), och jag kommer ju troligen ha tid nu då jag inte har något att plugga till på kvällar eller helger, yipppie!
 
Föressten mamma så är jag väldigt glad över att kunna meddela att man får skicka över godis hit till Nya Zeeland, men inte mat!(A) Så jag väntar mig något paket under året med svenskt lösgodis från Godishuset!;) (På tal om att inte gå upp i vikt...) Här har ni en drös med bilder från trädgården!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0