Pictures - Orientation

 
Hi!
 
På bilderna ser ni bland annat mitt hotellrum på introduktionen, och bilder från turen som vi hade på torsdagen. Jag kom till hotellet på onsdagen då vi fick träffa alla 26 au pairer. Tyvärr var 20 av dem tyskar som inte var så sugna på att prata på något annat språk än sitt eget. Annars var det jag, en till svensk, två amerikaner, två nya zeeländare. På onsdagen hade de flesta som sagt kommit till hotellet direkt från flygplatsen och var därför väldigt trötta, därför blev inte så mycket gjort den dagen förutom en buffemiddag. 
 
På torsdagen hade vi kurser hela dagen, bland annat om vad man kan resa runt och se i Nya Zeeland och vad vi ska göra som au pairer under året här. Vid 5-tiden på kvällen började turen runt Auckland. Vi var uppe på Mt Eden som är en vulkan, vi var på Devon Port och käkade den typiska Nya Zeelandsrätten fish n chips (som var äckligt och alldeles för fettigt som ni ser på bilderna haha), vi åkte en färja över till stan och såg på "The skytower" som Auckland är lite känt för. 
 
Fredagen började med första hjälpen genomgång fram till lunch och efter pratade vi lite om kulturchock och vad man kan göra åt den. Dagen avslutades med att vi bytte lite emailadresser osv innan jag blev upphämtad av min familj. Ikväll var min hostfathers pappa här som var riktigt trevlig! Vi har pratat om varför Irland är ett sådant bra land, om musik och jordbävningar, haha! Kvällen avslutades med att dem visade mig en film från Nya Zeeland, som var riktigt bra. (Men jättehemsk och våldsam) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0