4 months in New Zealand

 
Idag har jag varit i Nya Zeeland i exakt 4 månader, shit vad tiden går fort. Snart är jag ju i halvtid! Nu börjar jag känna mig lite stressad över att jag ska hinna med allt jag vill göra.;) 
 
Hur som helst, idag hade vi ingen bil så blev en riktig hemmadag för oss. Hade miljontals med tvätt att göra sen resan så det var i princip vad jag sysslade med hela förmiddagen. Plus lite disk och förberedning inför middagen, tråktråk. Hade inte ens vagnen så att vi kunde gå på en promenad.:( 
 
Efter lunch blev det desto roligare då både Linda kom med sin Thomas och Malu med Fletcher och Jamie. 5 barn blev det helt plötsligt i vårt hus, kindergarden nästa! Barnen lekte så himla bra tillsammans, roligt att se. Vi hann också med att äntligen baka kanelbullar då det nyss var kanelbullens dag hemma i Sverige. Resultatet blev helt okej, inte som mammas förstås. 
 
När alla hade åkt hem och allt var städat igen var det dags för middag, körde enkelt men gott på tacos, mums! Slutade halv 8 och hämtade då upp Kati, Linda och Malu innan vi begav oss till coffee group! Jag och Malu pratade ikväll om att flytta tillsammans nästa höst till Barcelona för att jobba och förbättra spanskan i 6 månader. Känner mig riktigt sugen på det, medan jag väntar på att komma in på universitetet. Hoppas det kan bli verklighet! Nu måste jag verkligen sova, 12 timmars jobb väntar imorgon, kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0