Butterfly Creek & Halloween

Hallå på er!!
 
Har haft två riktigt bra dagar! I fredags på morgonen körde jag barnen till "Butterfly Creek" för att möta upp alla andra au pairer. Där kunde man åka tåg runtrunt, mata små lamm, klappa kaniner, gå in i fjärilhuset med 800 fjärilar som landar på ditt huvud, se krokodiler bli matade, klappa babykrokodilerna och till sist se insekterna, haha usch. Här umgicks vi med Kati och hennes två pojkar, dom är så söta de 4 tillsammans! Stannade till 12 då vi åt upp vår picknicklunch tillsammans. Sedan körde vi hem igen och jag slutade för dagen, wiho! Hoppade på bussen till gymmet och tränade någon timme. Avslutade eftermiddagen med en glass i eftermiddagssolen. Underbart väder hela dagen hade vi! 
 
Efter att jag hade käkat middag här hemma så tog jag och Malu bussen in till stan där vi även mötte upp Melanie. Alla 3 hoppade på ännu en buss hem till en svensk au pair som heter Madelene där även massa andra svenska tjejer befann sig!=) Hade en riktigt trevlig förfest med lekar osv, kul med nytt folk också.
 
Därefter tog vi oss in till stan, och började med att gå till Bungalow. Hade inte varit där förut men jag gillade musiken där mer än på Lenin där det alltid är samma. Grejen var att jag och Malu hade fått vipbiljetter så vi slapp betala inträde + att vi fick skippa alla köer till de 10 klubbarna nere vid vattnet. Sedan kollade knappt vakten på Bungalow på vår biljett så han såg inte att vi skulle ha företräde, drygt. Resultatet av detta misstag blev att vi fick stå i kön till Lenin ett lååångt tag. Ganska många av de som var ute var utklädda på grund av Halloween! Stannade på Lenin tills 3, trevligt var det där med, och sedan tog jag och Malu nattbussen hem. Klockan 4 lade jag mig äntligen och sov, med vetskapen om att Linda skulle hämta upp mig klockan 8 nästa morgon. Mer om det i nästa inlägg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0