Cykeltur

Godkväll!
 
Måndagen började med simning i poolen med Ava, alltid lika uppfriskande.;) Efteråt tog vi en sväng förbi supermarket innan vi åkte hem och gjorde lite pasta, svensk gräddsås osv till lunch - yum! Skönt att båda barnen hade en rejäl sovstund också, hann göra klar all tvätt och dessutom sätta mig och läsa min bok. När alla var pigga och glada igen åkte vi hem till Kati och hennes två pojkar för en playdate. Älskar när man har playdate, speciellt på något annat ställe för tiden går så mycket fortare då haha. 
 
Efter kvällens middag skulle jag hoppa upp på en cykel för första gången på cirka 5 månader. Här i Nya Zeeland får man böter om man inte bär cykelhjälm också. Var väl första gången jag bar hjälm sedan jag var 13 bast, haha. Backarna här är inte att leka med, och cyklisterna existerar inte för bilförarna här. Men blev en riktigt bra träning av det hela fram och tillbaka hem till Linda. Där träffades vi några tjejer för filmkväll med lite smått och gott. Filmvalet föll på "The Holiday" en kärleksklassiker. Linda hade inte sett den förut heller så var ju ett måste.;) Att Jude Law i filmen är så sjukt HET är ju ingen nyhet heller direkt... Vi satt väl mest hela bunten och dregglade över honom! Väldigt trevligt var det i alla fall. Nu har jag duschat och ska se senaste avsnittet av Solsidan innan jag somnar. Pusss
 
 
Jorden anropar Maja, 
Jorden anropar Maja, vart håller du hus kvinna?!?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0