Extrajobb & utgång

 
Hallå på er!
 
Igår på morgonen skypade jag som sagt med min familj innan jag tog bilen och åkte till West Auckland för första gången för att hämta upp massa lådor fulla med papper. Som ni ser på första bilden står dem nu på mitt rum, som helt plötsligt blev väldigt mycket mindre., För att förtydliga har jag fått ett extrajobb av min hostmum att sortera hennes pappas gamla företags papper. Härligt med extrapengar till mina resor i januari! Började dock inte jobba på lördagen utan jag tänkte ta tag i det på måndagkväll.
 
På lördag eftermiddag var jag på gymmet fram till middagen, det fick jag sota för idag, hela min kropp känns mörbultad. Lördagen hade jag tänkt avsluta med en lugn kväll hemma, se någon film eller så, var ganska trött. Efter 15 minuters sittande i min säng fick jag panik och smsade Melanie. En timme senare satt jag på bussen in till stan för en utekväll;). Jag följde med Melanie på en förfest hemma hos en tjej som heter Aisling, från Irland. Träffade bland annat Vilma och Maaria som jag inte hade sett på länge (från Finland) och en svensk tjej jag inte träffat förut, Linda. Sedan gick vi ut på tre ställen - Jet, Lenin och Forté. Jet var inte riktigt min grej så vi gick ganska snabbt till Lenin där vi stannade ett tag. Vid 3tiden gick vi till sista ställen där det i princip bara var Maori förutom oss 4 blonda tjejer haha, men jag gillade stället! Kul med något annorlunda:D. För att slippa ta nattbussen hem fick jag sova hos Aisling, riktigt skönt det måste vara att bo sådär mitt i stan. Åkte hem tidigt imorse med bussen och tog en dusch innan jag somnade igen i min sköna varma säng. Vaknade väl upp vid 2tiden idag!;) Har inte lämnat sängen sen dess, riktigt skönt att bara slappa. Har faktiskt suttit och hållit på med min och Sofies resa, har nu bokat och betalat för:
 
- Campingbilen (+förbetald gas till gaskokaren)
- Delfinsim
- Vandring i nationalpark
- Horsetrekk
- Båttur i Milford Sound
- Boende Milford Sound
 
Tror det var allt just nu.. Har lite kvar som jag ska göra nästa vecka. Vill passa på att tacka min släkt också för julklapps- och födelsedagspengarna jag fick så jag kunde börja boka allt till min resa! Nu ska vi käka middag och sen kommer Linda och Sarah och hämtar upp mig. Vi ska kolla upp vad den här nattmarknaden i Glenfield är för något, förhoppningsvis något i särklass. Hare!
 
PS! Sista bilden är på min nya regnjacka, snygg va?:) Riktigt snygg på.. Ett problem - vet ej om den tål regn, menmen lite får man väl lida. Kände att en regnjacka var en värd investering så mycket som det regnar här, haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0