Home Sweet Home


 
Ja en sak är då säkert, och det är att det finns jäkligt fin natur i Nya Zeeland, och framförallt olika sorters natur. Nu när jag bara ser på naturbilderna från min resa är dem ju så olika, sammanställer ett inlägg med dem efter det här. 
 
I alla fall. Hade det väldigt bra då vi var hos min hostfathers familj, träffade hans pappa första kvällen då vi alla gick ut på en pub och käkade middag. Efter det tog jag en lång promenad i spöregnet och kvällen avslutades med världsfilmen Seven Pounds och gottgott. 
 
Nästa dag åkte vi upp på en utkiksplats där jag tog bilderna som ser ut att vara från självaste Sagan om ringen, gud så vackert det var! Efter detta stopp var det dags att hälsa på min hostfathers bror och hans familj. De bodde i Napier, mysig liten stad. De hade två söner på 7 och 9 år som Ava hade väldigt roligt med. En BBQ blev vi dessutom bjudna på, och solen sken! Dagen avslutades med att vi körde tillbaka till Taupo för att sova hos min hostmothers mamma igen. 
 
Idag (måndag) var det dags att dra sig tillbaka till Auckland igen. Vi hann dock med (tro det eller ej!) en sista släkting på hemvägen från Taupo haha. Det är min hostmothers pappas mamma (hänger ni med?) med annat namn "Nanna", cool tant med moderna kläder och riktigt pigg.
 
Sedan natten till idag blev jag riktigt sjuk. Kunde inte ens ligga ner när jag skulle sova för att halsen bara åkte igen och jag inte kunde andas. Slutade med att jag satt upp i sängen hela natten, somnade på morgonen i 2 timmar och vaknade vid 7 då barnen gick upp. Har hostat och snorat hela dagen idag och känner mig helt förstörd nu på kvällen haha. Ska sova väldigt snart dock. Har sovmorgon imorn till kl 1 som tur är så ska bli frisk innan dess hade jag tänkt hehe, har ju inte tid att vara sjuk då jag ska jobba. Puss!!
 
En sista grej, på den här resan har jag verkligen upptäckt hur mycket jag gillar just Auckland, är så glad över att jag hamnade just här. De andra städerna är för små för mig och när vi närmade oss idag med bilen fick jag en konstig känsla att "komma hem igen". Har ju som bara känt det med huset i Umeå förut, men nu kändes det skönt att komma hem till Auckland igen, haha. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0