kaooos

 
Äntligen fredag! På min lediga förmiddag vandrade jag uppför berget "Kaokao" som var liite högre än vad jag hade tänkt mig.. Kom mig upp halvvägs iaf, sen var jag död så då joggade jag ner. Men det fanns en utkiksplats där halvvägs upp där utsikten var helt amazing. 180graders utsikt, även över staden Wellington, riktigt vackert. Sådana gånger man önskar att man hade med sig kameran.
 
När jag sedan kom hem tränade jag lite till, duschade och gjorde mig i ordning. Började jobbet lugnt efter lunch med att barnen sov två timmar (hehe) och sedan åkte vi med tåget in till centrum. Där var min plan att vi skulle gå på det "omtalade superbra museumet" i Wellington men självklart råkar vi gå på fel museum. Det vi hamnade på sög, litet och tråkigt. Tur att jag och barnen hade roligt ändå! Vi hann också med biblioteket en kort stund innan det var dags att möta upp de andra för en middag på en japansk restaurang. Maten var god, efterrätten likaså men vilken kaosmiddag, haha! Mat över hela golvet, Elise gråtandes efter att ha bitit sig i tungan osvosv. Till slut tryckte vi i oss efterrätten och åkte hem igen, haha! Men underhållande.;)
 
Nu är vi hemma i huset igen och jag håller på att packa min väska ännu en gång. Imorgon tidigt på morgonen åker vi vidare till min hostfathers familj, blir säkert trevligt att få träffa dem med! Kommer inte riktigt ihåg namnet på stället men.. vi får se. Gillade Wellington iaf!
 
På första bilden var väl det enda roliga på hela museumet jag kunde hitta.. En hobbitfot som användes i sagan om ringen och ett glas som en älva använde i filmen också,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0