Ledig Måndag

 
Hej på er!
 
Natten till måndagen (idag) vaknade jag klockan 5 av en riktigt hemsk mardröm. Jag vaknade skrikandes, tände alla lampor, slog på datorn och försökte kolla runt på Facebook för att få tankarna på något annat, haha. Som tur var Sofie inne, så fick lite kärlek och support därifrån. ;) Lyckades till slut somna om och försov mig såklart. Skulle gå till bussen 5 över och vaknade kvart i. Slängde i mig frukosten och tog på mig kläder innan jag rusade till bussen, som jag såklart hade kollat fel på. Väl på rätt buss plockades Linda upp på vägen i Birkenhead och sedan hoppade vi av i centrum. Vandrade bort till Auckland Museum som har tre våningar, tog ett tag att ta sig igenom allt kan jag säga. Det bästa enligt mig var de två "tillfälliga avdelningarna" som dom har bara just nu. Den ena var en tävling om årets fotograf, massa vackra bilder på all natur runt i Nya Zeeland och från öarna här ovanför. Den andra avdelningen var om Anne Frank, en tidslinje över hennes liv under en annan tidslinje där man kunde se alla händelser under förintelsen i princip. 
 
Efter museét gick vi till the food court för att käka lite lunch. Sarah kom dit när vi var klara också, så vi gick och kollade lite på vm i triathlon! Det var lite småhäftigt faktiskt. Vi hanna också med att ta en kaffe på ett café med Malu och hennes kompis som precis hade kommit tillbaka från en helg i Rotorua. 
 
Sedan idag köpte min hostdad en ny stor 3D tv, coool!:) Ikväll har jag skypat med My och Emy, oj så länge sen det var jag snackade med dessa tjejer, helt underbart! Måste göras snart igen:) Nu - nyaste avsnittet av Solsidan, puss!
 
PS: Glömde berätta om sista bilden. Har snart läst klart the hobbit så jag köpte en ny bok idag, den alla pratar om, den alla kvinnor och tjejer tydligen läser/ har läst världen över - Fifty shades of grey. Ska tydligen var en väldigt erotisk novell, men har ju vunnit priser osv och ligger på topplistan så ska bli intressant att läsa något annorlunda. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0