Oktoberfest


 
Okej så lördag och söndag. På lördag förmiddag var den svenska tjejen Malin från min orientation här och hälsade på i Auckland så jag mötte upp henne och hennes kompis för en kaffe. Riktigt kul att se henne igen förstås och höra hur hon har haft det, känns som att vår orientation var så länge sedan...
 
Tog sedan bussen hem igen och efter lunch var det dags för födelsedagskalas för Misha hemma hos min au pair kompis Kati. Stannade där i två timmar, vi snackade med en italienare i vår ålder som precis hade kommit hit för lite studerande och jobb så hans "hostdad" ville att vi skulle ta med han ut på grejer tror jag så att han lär känna folk och omgivningen här omkring osv, haha. Vi vet ju hur det är att komma hit i början alldeles själv så vi bad han höra av sig.
 
Stressade sedan hem igen för att göra mig i ordning för oktoberfesten som är en tysk tradition där man dricker massa öl som sagt. Festen var på en pub en bit utanför centrum. Jag tyckte det var väldigt roligt med ett ställe som inte spelade samma musik som man hör jämt, det var dessutom livemusik. Och roligt med lite äldre folk också, alla var cirka 25 och uppåt. Senare på kvällen åkte vi in till stan och gick på Lenin där även Malu var. Hade en helt okej kväll där också, träffade lite nytt folk och så. 
 
Idag har jag mest varit bakis. Sov ända till 12 för en gångs skull, gick upp och gjorde lunch och fick sedan dåligt samvete för att jag hade sovit så länge. Då åkte jag till gymmet och tränade i två timmar, jävulskt skönt. Kom hem, åt middag, har städat rummet, duschat, nördat facebook och skypat med Lina och min familj. Lugn och skön dag helt enkelt! Nu är klockan alldeles för mycket så nu måste jag sova. Ovanför finner ni lite fyllebilder från gårdagen.. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0