PIHA

 
Haha så, snabbt över till lördagen - idag. Efter knappt 4 timmars sömn vaknar jag klockan 8 (väckarklockan har jag stängt av i sömnen), precis den tiden då Linda skulle hämta upp mig med sin bil. Slänger på mig kläder, känner mig sjukt äcklig med gårdagens smink och ett dunkande bakishuvud och trycker i mig några skedar yoghurt till frukost. Sedan bar det iväg på en hajk som anordnades av Au Pair Link, ganska nära Piha Beach. Börjar med att jag och Linda anländer till cafét där vi skulle mötas och av någon konstig anledning fullkomligt stirrar alla ut oss, haha. Sedan kommer Nela dit (min programme manager) och säger åt alla att åka ner 500 meter till en parkering, men självklart säger hon åt oss att åka fel håll. Till slut var vi alla på rätt ställe i alla fall och den mycket omtalade, troligen fantastiska hajken kunde ta sin början. Hajken var lite av ett skämt kom vi efter ett tag underfund med. Vi hade läst att vi skulle få se fantastiska vattenfall, fin natur osvosv. Vi såg mest skog som vi lika gärna hade kunnat se här I birkenhead, något ganska fjuttigt vattenfall och vi avslutade med en betongbyggnad mitt i skogen efter en halvtimmes promenad. Sedan skulle vi tydligen bara ta ett gruppfoto, och gå tillbaka exakt samma väg?! Haha, jag trodde verkligen det skulle vara bättre. Väl tillbaka vid bilarna skulle vi tydligen vara tvungen att vänta där efter som det var en halvtimme kvar tills vi hade bokat bord på restaurangen för lite lunch. Jag och Linda trotsade självklart det (ingen stoppar väl en då man är hungrig?) och körde dit med vår supervarma bil, haha. Satte oss ute vid ett bord och njöt av utsikten och solen. När de andra tjejerna hade anlänt fick vi tydligen inte sitta ute för det skulle "bli för jobbigt" att servera både ute och inne för personalen..?! -.- Jag och Linda bestämde oss i alla fall för att dela på en pizza med allt - bacon, kött, salami, två ostar, två såser, hahah. Den var riktigt god! 
 
Efter lunch åkte vi ner till Piha Beach, och shit vilken kringelikrokväg dit ner alltså!;) Och smala vägar framförallt..  Väl där var det riktigt fint som ni ser på bilderna. Är tydligen en strand där det är ganska farligt att bada dock, mycket undervattensströmmar och stora vågor, mycket surfare där på sommaren har jag hört. Vi kollade runt lite, hittade massa svarta minimusslor som ni ser på näst sista bilden och även en stor röd krabba som jag inte fick bild på. Haha en liten rolig grej jag upptäckte nu - På bild nummer 8 ser det verkligen ut som jag har typ klättrat upp för den branta bergsväggen, ;)
 
Därefter körde vi hem, jag sov en timme (hehe), duschade, käkade middag ute för första gången här hemma och har nu sen dess suttit och degat vid datorn. Är så fruktansvärt trött nu efter alldeles för lite sömn, ska lägga mig när som helst trots att klockan bara är just efter 9 på kvällen, haha. Men ska bli såå skönt. Godnatt på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0