Pissar I Rabatten

 
Haha fråga mig inte om rubriken, tyckte bara att det verkligen såg ut som att Ava hade satt sig ner för att kissa i rabatten på 3e bilden.;) I alla fall, dagen började med att jag, Nicky och barnen åkte in till Wellington centrum med tåget, hon visade mig sedan vart allt låg innan hon åkte iväg för att jobba ett tag. Jag och barnen bestämde oss för att ta "the cable car" upp för backen i staden (väldigt mycket kullar här, och skog! jämfört med Auckland.) Det ser lite ut som en spårvagn, glömde tyvärr att ta kort på det. Väl uppe på toppen ligger Wellingtons botaniska trädgårdar som vi skulle besöka. Vi började självklart med den stora lekparken där vi blev kvar ett tag. Sedan gick vi ner till själva blommorna, riktigt fint måste jag säga! Någonstans här kom jag på mitt misstag. Innan vi åkte upp hade jag köpt biljett till cable car, så jag köpte självklart en returbiljett också. Men det visade ju sig att trädgårdarna fortsatte hela vägen ner till marken igen på andra sidan, så till slut var vi ju nere igen trots allt, och jag hade redan lovat Ava att få åka igen.. Det var bara att styra upp vagnen med två ungar och en tung väska uppför hela berget igen så vi kunde åka ner hahha. -.- Men bra motion!
 
När vi äntligen väl var nere igen strosade vi omkring nere vid vattnet också.. Wellington är en mycket mysig stad måste jag säga, känns mer personlig på något sätt än vad Auckland gör. Men detta är fortfarande en lite för liten stad. 
 
Till sist, ikväll jobbade jag till halv 8, så badade barnen och sedan tog jag mig ut på en löptur igen, love it! Nu när det inte blir kolmörkt redan vid 6, utan istället vid 8 är det underbart. Imorgon på morgonen innan frukosten ska jag ta en långpromenad och sedan dra mig in till centrumet för lite shopping/ sightseeing, kulkulkul:) godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0