Wellington

På lördageftermiddagen började alltså vår bilresa ner till Wellington, jag är här med min hostfamily som bjöd med mig en vecka. Lördagsnatten spenderades i staden Taupo (halvvägs ungefär) hos min hostmothers mamma. Dessutom var min hostmothers tvillingsyster och hennes familj där också så var lite kaos!;) Men mycket trevliga hela bunten förstås! 
 
På söndagen körde vi andra halvan av vägen, förutom ett lunchstopp på något militärställe där vi vandrade runt på ett krigsmuseum, hehe som ni kan se på tredje bilden. Stannade även för att ta kort på de fina bergen längsvägen, som fortfarande har snön kvar på toppen.
 
Första två nätterna bodde vi i ett hus lite utanför Wellington (lägger in bilder på huset i nästa inlägg, var riktigt fint!). Hann i princip bara käka middag på söndagkväll och packa in grejerna i våra rum. På måndagen var det dags för lite jobb, jag och flickorna åkte till ett litet ställe "Lindale" som är känt för sin glass och honung. Vi köpte lite kulglass och njöt i det fina vädret som har börjat komma nu äntligen till Nya Zeeland. Efter det gick vi in på en typ bondgård/farm där barnen fick mata lammungarna, klämma på marsvin (hehe), och gå runt och se alla djur som kossor, hästar, grisar och så vidare. Mycket roligt! Efter det körde vi en lyxlunch på donken så att barnen kunde leka på inomhuslekparken. Efter middagen tog jag en lång joggingtur inne i centrumet och längs stranden, guuud så skönt det var. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0