Leva campingliv!


 
Så kära pappa och mamma här kommer min kära förklaring angående mitt paniksms häromkvällen.
Det började med att jag hade fått över pengarna av Sofie till campingbilen på mitt konto och skulle gå in och betala för den på hemsidan. Där upptäcker jag först att  priset har gått upp med typ 1000 kronor sen sist, får panik och smsar dig pappa att lägga över 1000 kronor på mitt konto så fort det går så jag kunde få pengarna i början av nästa vecka och boka så fort som möjligt innan priset går upp ännu mer. Senare under kvällen dock upptäcker jag att ALLA campingbilar under perioden januari är uppbokade redan, då vi skulle ha en bil. Jag FÅR PANIK. 
 
Idag lyckades jag dock hitta en annan hemsida där det var okej att vara 18 år när man hyr campingbil. Oftast här i Nya Zeeland gäller det att man måste vara minst 20 år så hade riktigt tur. Vi skippade gps och bra försäkring så att det inte skulle bli flera tusen kronor dyrare. Har en försäkring men ingen superbra, vi får hele enkelt vara riktigt försiktiga. I alla fall nu har jag bokat bilen för att jag är så rädd att även de här ska ta slut, jag kunde betala en "disposit", alltså typ 20 % nu, vilket jag gjorde då jag inte helt hade råd med hela summan. Resten av summan kommer vi betala när vi hämtar upp bilen i januari på flygplatsen. Men det var ändå bra ifall du la in 1000 kronor på mitt konto för det saknades lite pengar till bilen hursomhelst då den här var lite dyrare. 
 
Vet inte än hur vi ska klara oss utan gps men vi får hitta ngn jäkulskt bra karta och Sofie får vara min kartläsare, det fixar sig haha. Vi får prata mer om det här på skype nästa söndag. Kom ihåg att det är sommartid här nu så nu när ni skypar med mig kl 12 på dagen är kl 11 på kvällen här för mig istället för 10 på kvällen. 
 
Befinner mig just nu mitt i ingenstans på landet där vi har besökt min hostfathers pappa. Mysig och fin stad, vi var ute och käkade middag med honom ikväll. Ikväll har jag annars tagit en långpromenad häromkring och suttit och hållt på med den här bokningen av bilen. Ska väl lägga mig snart.. Ni får gärna svara mig på mejl mammsen och pappsen om det här puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0