Skytower

 
Lördagen började med att vi gick upp och gjorde frukost och begav oss för att lämna igen hyrfilmen från dagen tidigare. Sedan blev det så att vi tog en powerwalk på 7,5 kilometer längs vattnet bort till Mission Bay som är en fin strand med lite mysiga restauranger och cafeer. Här provade jag och Jonathan på "Kiwiyo" som är en kedja här som säljer frozen yoghurt. Måste vara ett väldigt populärt ställe då kön gick långt utanför stället, och måste säga att det är riktigt gott. Träffade även på Siiri här, så presenterade henne för Jonte också.:)
 
Sedan tog vi bussen hem, gick en snabbis till gymmet på hotellet innan vi gjorde oss i ordning för middagen. Jag hade som överraskning för Jonte att jag skulle bjuda honom på en 3-rättersmiddag uppe i Sky Tower. (vilket jag självklart berättade för honom redan då han kommit på flygplatsen för att jag är sämst på att vara hemlig) Vi åkte upp med hissen en halvtimme innan jag hade bokat bord då man innan får gå runt i observatoriumet och kika på utsikten innan. Riktigt fint, men Jonte var skakis, haha! Var bra att jag hade bokat bord ganska tidigt så vi fick chansen att se både utsikten då det var ljust men också senare då man bara såg alla lampor i mörkret. Vid halv 6 åkte vi upp en våning till vår restaurang. Det som är speciellt med den är att den snurrar hela tiden sakta runt, runt så att man ska få en 360graders utsikt medan man äter. Vi åt som sagt 3-rätters och för mig blev det bland annat lamm till varmrätt, sjukt gott alltihop! Rekommenderar absolut att göra detta om ni åker hit. :)

Kommentarer
Postat av: greta

så fina ni är!!!!:) och första bilden på jonte alltså - säg åt honom att ha den som profilbild på fejjis, vilken hunk han är!

2012-10-01 @ 00:12:01
URL: http://gretaswe.tumblr.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0