Sylvia Park

 
Sista morgonen på hotellet (idag, söndag) duschade vi, packade ihop alla grejer, och fick till slut med oss alla grejer. Sedan checkade vi ur men lämnade kvar väskorna så vi skulle slippa bära runt på dem hela dagen. Därefter gick vi ner till vattnet för att ta bussen till Sylvia Park som är största shoppingscentrumet här i Auckland. Men.. det skulle vi definitivt inte ha gjort! Var en av de värsta bussresorna jag har varit med om, kringelikrokar överallt, det enda bussen gjorde var att svänga. Både jag och Jonte mådde riktigt dåligt då vi klev av så på en gång begav vi oss till ett känt ställe här för hamburgare och käkade lunch. Bättre än McDonalds, helt klart!
 
När vi kände oss lite bättre vandrade vi runt i alla affärer för att kika lite. Jonte tittade på sporttröjor och skor medan jag letade enkla sommarklänningar och en present till Ava. Hittade inte riktigt någon klänning jag föll helt för, sökningen efter bra klänningar att ha på jobbet fortsätter.. Hittade däremot en present till Ava, som har sitt 3-årskalas på lördag! Köpte en vit/rosa randig badrock och 3 rosa armband, riktigt sött alltihop! 
 
När vi var klara satte vi oss på ett café ett tag, jag drack Chai latte, Jonte kollade på.;) Efter det här hoppade vi på tåget tillbaka till stan (aldrig att vi satte oss på den där bussen igen! tåget var dessutom billigare och går snabbare.. vilken miss!) och där introducerade jag Jonathan för Hell's pizza. Vi får skärpa oss lite med onyttigheterna här nu!;) Just ja! Innan middagen gick vi runt lite bland affärerna i stan, hittade världens snyggaste klocka från Armani. 2500 kronor gick den lös på, får se om det blir något framtida köp, min första klocka!:D (Om man inte räknar med min nuvarande billiga..)
 
Efter middagen gick vi tillbaka till hotellet för att hämta ut våra väskor. När vi har gått med väskorna ända bort till Jontes hostel där han håller på att checka in märker jag att jag har glömt kvart mobilen på hotellets toalett. Det var bara att gå upp igen till hotellet, och min resväska var inte den lättaste kan jag lova er. Var ganska less vid det här laget hehe.. Till slut kom jag till min buss iaf, pussade Jonte godnatt och åkte hem och packade upp resväskan. Nu ligger jag här helt stendöd, laddad för lite jobb imorn haha.. Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0