Skridskor!

Hello guys!
 
I fredags kom Sofie över och vi försökte planera nästkommande helg lite grann. Förhoppningsvis får vi klarhet i allt sådant imorgonkväll då vi ska skypa om det och förhoppningsvis boka grejer. 
 
Sofie sov över här och på lördagmorgonen körde min hostmum in oss till staden för att möta upp Sarah, Finja och Linda. Vi promenerade till Mission Bay (tredje gången gillt!) där vi käkade vår picknicklunch och lyxade till det med en frozen yoghurt. Sedan promenerade vi tillbaka till stan i regnet;). Sammanlagt runt 16 kilometer. 
 
Efter middagen åkte jag hem till Sofie för lite prat innan vi åkte vidare till den pyttelilla bion här där vi bor som vi äntligen skulle prova. När vi kom dit visade det sig att både biljettmaskinen och maskinen som håller igång värmen i salongen inte fungerade. Vilket resulterade i att vi i stället gick till cafét precis brevid för en kaffe, lika trevligt det förstås!
 
Idag (=söndag) började jag dagen med ett litet träningspass, en dusch och havregrynsgröt innan jag tog bussen in till stan för att möta upp Fanny. Vi åkte vidare till Newmarket där Cameron och John hämtade upp oss - vi skulle och åka skridskor!!! Så himla roligt var det verkligen, kändes som jag var hemma i Sverige igen! Vissa är verkligen dåliga på att åka här då det finns cirka 1 ishall i hela Auckland på mer än 1 miljon människor, haha. Jag fick höra av en liten på isen "Are you a professional?" thiiiihi gullig. Om till och med jag ser ut som en superbra åkare här så förstår ni nog min poäng. Det var dock iskallt inne på ishallen, har glömt bort hur riktig kyla känns... 
 
Efter ishallen lämnade killarna av mig inne i stan där jag gick till min tatueringsstudio! Fyllde i den gratis nu innan jag åker hem och ser riktigt bra ut. Nu får jag dock inte bada eller svettas ännu en gång vilket är drygt. Som tur är så är det school holidays så ingen simning med barnen under 2 veckors tid. 
 
Ikväll har jag kollat lite på Nya Zeelands X-factor och skypat med den au pairen som kommer till min familj i Augusti - gillade henne riktigt mycket!:) Måste börja gå och lägga mig snart då jag har en riktigt tidigt skype med min kära familj imorgon, sweet dreams!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0