Queenstown 2

 
Så var vi tillbaka i Queenstown igen. Det var måndag och tydligen den sämsta dagen att gå ut i veckan. Det stoppade såklart inte oss och tur var väl det för vi hade jäkligt kul på Boiler room! Sofie hittade sin spanjor och jag the man of my dreams eller något i den stilen. 
 
På tisdagen bakfulla som få var det dags för BUNGYJUMP!! Vi åkte ut med en liten minibuss till stället där vi skulle hoppa (och här kära vänner kryllade det av snygga killar så även om ni inte vill hoppa bungyjump kan det vara värt trippen för att ta sig en titt) och sedan åkte man på en liten linbana eller vad man ska säga ut till plattformen. Först var det min tur och var faktiskt inte så nervös som jag trodde, kanske för jag hoppat skydive förut, jag vet inte. Allt gick så fort och till slut räknade han bara ner 3,2,1 och jag tog sats! Skönaste känslan och något som alla borde göra någon gång! Synd att den bara var 134 meter, alldeles för kort att falla enligt min åsikt;). Sofie klarade det galant as well! (trots sina söta sprattlande ben och armar i luften för att hålla sig flygande) 
 
På kvällen var det dags för vår sista kväll i Queenstown - självklart dags för party!! Mina au pair vänner från Auckland hade anlänt så vi trippade iväg i klackskorna till deras hostel för lite fördrinkar. Där fann vi även en trevlig engelsman och det slutade upp med hemska dricklekar... Till slut tog vi oss i alla fall iväg och provade på lite olika barer - vissa mindre bra och vissa bättre. Sofie gick till en annan bar medan jag stannade med girlsen och the man of my dreams. Sedan får jag ett sms om att Sofie är borta och jag får panik hahaha. Stannar kvar tills 4 då barerna stängde, och bestämde mig för att vänta några timmar till innan jag reagerade drastiskt. På morgonen just efter 7 fick jag äntligen ett sms att hon var okej och att hon hade somnat på toaletten på baren hahaha. Herregud vad jag skrattade åt det efteråt, vem händer det ens haha. Slutet gott, allting gott! Och slutet på Queenstown avslutades med bästa hamburgaren jag ätit från Fern Burger - YUM!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0