FIJI Del 1

Bild1 & 2: Middag första kvällen
Bild 3: Där vi tog båte ut till ön
Bild 4: Vår ö Mana Island
Bild 5,6,7: hundvalpar!!!
Bild 8,9: Eftermiddagspromenad längs stranden
Bild 10: Limbo night!!!
 
Så, då var jag hemma från Fiji!
 
Började med att jag gick upp 4:30 på natten och tog taxin till flygplatsen. Flyget gick då det skulle, so far so good! Lindas hostmum Claire arbetar på flygbolaget jag åkte med och hade sagt åt en av hennes kompisar (en flygvärdinna på mitt flygplan) att se så jag hade allt jag behövde, haha specialbehandling. Fick asbra hörlurar, filmerna gratis osv. (kostar egentligen) 
 
Väl framme så var det SJUKT varmt, minns inte senast jag kände sån där värme, förmodligen Thailand. Ni vet riktigtriktigt fuktig värme. Hostelet skulle ha skickat en bil att hämta mig på flygplatsen men självklart hade den gått sönder (fick senare lära mig att inget funkar i Fiji i princip, och folk är jäkligt lugna ändå). Jag fick då ta en vanlig taxi som sedan hostelet betalade åt mig som tur var. Åkturen genom staden Nadi visade verkligen hur fattigt det är där. 
 
Kom fram till hostelet, bättre än förväntat då vi hade ett sovrum med 12 bäddar. Satt och snackade med folk från Australien tills Linda joinade oss! (Kom med ett senare flyg) Hon hade inte varit lika skicklig som jag och hade betalat taxigubben själv (med ett rejält överpris) haha!
 
På kvällen käkade vi middag på ett annat ställe med fin utsikt över stranden. Slutade upp med att vi gick ut! Hade riktigt kul, fick bland annat en tatuering målad i ansiktet,???
 
Dagen efter blev vi hämtade med en bil till där vi skulle åka båt över till vår ö, Mana Island. Första dagen solade vi och badade såklart, sov bort bakfyllan, mysade med hundvalpar. På kvällen träffade vi massa trevliga människor från Nya Zeeland och det var även LIMBO NIGHT!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0